برای حل مشکلات حوزه عفاف و حجاب کار را از مساجد شروع کنیم

معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه برای حل مشکلات حوزه عفاف و حجاب کار را از مساجد شروع کنیم گفت: متاسفانه امروز در جامعه موضوع عفاف و حجاب متولی واحد ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبستان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود تاتلاری در رویداد تعالی حکمرانی عفاف و حجاب که صبح امروزیکشنبه(۵مرداد) در تالار وزارت کشور برگزار شد،گفت: اگر تصاویر مربوط به اغتشاشات و کشف حجاب‌ها را مرور کنیم تصوری درذهن شکل می‌گیرد و آن این است که  گویا پس از انقلاب هیچ برنامه‌ای برای موضوع عفاف و حجاب وجود نداشته است . این درحالیست که در سال ۱۴۰۰ ستاد امر به معروف و نهی از منکر طرحی را تدوین و در آن تأکید شد که اگر موضوع عفاف و حجاب دراولویت مسئولین قرار نگیرد این موضوع می‌تواند تنش زا باشد. 

معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در با بیان اینکه در این طرح کار اجرایی و فرهنگی توأمان با هم دیده شده بود. اظهار کرد: در این طرح سه محور مهم  توجه به کرامت انسانی فرد بد حجاب، حفظ و ارتقاء اقتدار پلیس و حرکت در مسیر استحکام ووحدت جامعه مورد توجه جدی قرار گرفته بود. همچنین در این طرح گره زدن مسئله عفاف و حجاب در مرتبه اول با قوه قضائیه را یکاشتباه راهبردی معرفی کرده بود.

وی با بیان اینکه  موضوع عفاف و حجاب باید متولی واحد و پاسخگو داشته باشد تصریح کرد: متاسفانه امروز در جامعه موضوع عفافو حجاب متولی واحد ندارد گفت: ما معتقدیم در مسیر تعیین متولی نباید تصدی‌گری دولتی وجود داشته باشد. مسئله عفاف و حجابمسئله‌ای ملی است، لذا متولی آن نیز باید فراقوه‌ای باشد. 

معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: قطعا با توجه به اهمیت فوریت اقتصاد در جامعه امروز مسئله عفاف وحجاب به قهقرا می‌رود و باید کار را از محلات و با محوریت مساجد آغاز کنیم.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات این ستاد در موضوع عفاف و حجاب خاطر نشان کرد: آموزش مربیان، نظارت به دستگاه‌ها، ارسالطرح به دستگاه‌ها، ارائه پیش نویس لایحه پیشنهادی و ساماندهی نیروهای مردمی از اقداماتی است که توسط ستاد انجام شده و همهتلاش‌ها مبنی بر این است که دشمن در موضوع عفاف و حجاب برنامه دارد و ما نیز باید برنامه داشته باشیم.

کد خبر 1621910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha