دانشگاه ظرفیتی عظیم برای گسترش معروفات و کاهش منکرات است

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه دانشگاه ظرفیتی عظیم برای گسترش معروفات و کاهش منکرات است، گفت: باید نظارت عمومی و مصادیق معروف و منکر در دانشگاه ها نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، امروز(5شهریور) در جمع دبیران شوای امربه معروف و نهی از منکر دانشگاه ها اظهارداشت: سالم سازی محیط از طریق امربه معروف و نهی از منکر یک واجب الهی و عبادت است و زمان و مکان نمی شناسد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان افزود: نظارت عمومی ضامن و عامل رسیدن به سعادت و عدالت اجتماعی است و امربه معروف و نهی از منکر تکلیف این نظارت عمومی را مشخص می کند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه و تبدیل به باور عمومی شود، عنوان کرد: برای اینکه مردم متوجه این وظیفه شوند اول باید از دستگاه های حاکمیتی شروع شود.

حجت الاسلام مهدوی نیا در حوزه امربه معروف و نهی از منکر دانشگاه ها ظرفیتی مهم در اختیار دارند، خاطرنشان کرد: باید نظارت عمومی و مصادیق معروف و منکر در دانشگاه ها نهادینه شود.

وی با تاکید بر اینکه در کنار گسترش معروفات باید برای مبارزه با منکرات در مراکز آموزشی برنامه ریزی شود، گفت: با وجود اینکه منکر فقط حجاب و عفاف نیست، هرچند باید به صورت جدی با بحث بی حجابی که هدف اصلی دشمن است، مقابله کرد و این مهم در مراکز آموزشی به صورت جدی باید دنبال شود.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان خاطرنشان کرد: معیار ستاد امربه معروف و نهی از منکر قانون است و ما بر این اساس عمل می کنیم.

وی اظهارکرد: داشتن شورای قوی امربه معروف و نهی از منکر در مراکز آموزشی اقدامی جدی برای احیای فریضتین واجب امربه معروف و نهی از منکر، گسترش معروفات و کاهش منکرات است.

کد خبر 1621951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha