۱۳۰۰ موکب مردمی در شهر تهران میزبان جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی می‌شود

حمیدرضا خونویی حضور ۴ میلیون زائر را در آئین پیاده روی جاماندگان اربعین شهر تهران پیش بینی کرد و گفت: ۱۳۰۰ موکب مردمی در شهر تهران میزبان عزاداران حسینی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی صبح امروز سه شنبه ۷ شهریور با حضور حمیدرضا خونویی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار شد.

در این نشست، «حمیدرضا خونویی»، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: مراسم پیاده روی عزاداران سیدالشهدا (ع) به پیاده روی جاماندگان اربعین  در کشور ما معروف است و به مثابه یک سنت اجتماعی در کشور برپا می شود و در تهران نیز این مراسم ۱۰ – ۱۵ سالی است که به صورت خودجوش برپا می شود. در واقع شرکت کنندگان در این راهپیمایی کسانی هستند که نتوانسته اند در راهپیمایی اربعین شرکت کنندگان کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از برپایی آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی با عنوان «لشکر حسین(ع)» در روز ۱۵ شهریور خبر داد و گفت: این مراسم روز ۱۵ شهریور  همزمان با اذان صبح  در میدان آئینی امام حسین (ع) آغاز می شود و در مسیرهایی متفاوت ۲۰ کیلومتری  به حرم حضرت عبداعظیم حسنی(ع)   در شهر ری منتهی می شود.

وی افزود: فراخوان آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی یک ماه پیش فراخوان اعلام شد و علاقه مندان به حضور در موکب ها ثبت نام کردند.

حمیدرضا خونویی از میزبانی ۱۳۰۰  موکب مردمی  در شهر تهران برای جاماندگان  پیاده روی اربعین حسینی (ع) خبر داد و اظهار کرد: موکب های مردمی  در طول مسیر پیاده روی جاماندگان میزبان عزاداران امام حسین (ع) است و خدمات متفاوتی را به زائرین ارایه می دهد. امسال مواکب حضرت ام البنین(س) با هدف ارایه خدمات به بانوان و کودکان همراه طراحی شده است، همچنین مواکبی برای ارایه خدمات سلامت و پزشکی در طول مسیر پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خاطر نشان کرد: در این روز تاکسیرانی و اتوبوسرانی  آماده خدمات رسانی به عزاداران حسینی است و  در این روز متروها رایگان می شوند و  ۵ پارکینگ بزرگ برای زائران در نظر گرفته شده است. از طرفی در طول مسیر مساجد، مدارس، حسینیه ها نیز با ما هماهنگ شده اند و به زائران خدمات می دهند.

وی تصریح کرد: سامانه تلفن پاسخگویی ۱۸۳۷ از  ۱۳ تا ۱۵ شهریور آماده پاسخگویی به زائران و مواکب است. همچنین  ما در «پویش نذر اربعین» از خانواده ها برای ارایه نذرهایشان دعوت کرده ایم.

حمیدرضا خونویی حضور  ۴ میلیون زائر را در آئین پیاده روی جاماندگان اربعین شهر تهران  پیش بینی کرد.

وی درباره حضور موکب های سازمان ها و نهادهای دولتی در آئین پیاده روی جاماندگان اربعین شهر تهران  گفت: موکب ها مردمی هستند و به هیچ نهاد یا ساطزمانی تعلق ندارند؛   ۱۳۰۰ موکب احداث شده توسط مردم  در این آئین حضور داردند.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که امسال در آئین پیاده روی جاماندگان اربعین شهر تهران  به ان توجه شده است موضوعات محیط زیستس است؛ بر همین اساس در مرامنامه های ما  و موکب داران موضوعات محیط زیستی به طور ویژه  توجه شده و  در همین راستا معاونت خدمات شهری حضور دارند.

کد خبر 1622245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha