قرارگاه مشترک ایران و عراق برای برقراری امنیت زائران حسینی تشکیل شد

سردار گودرزی، از تشکیل قرارگاه مشترک ایران و عراق به منظور برقراری امنیت زائران حسینی، خبر داد و گفت: گشت های همزمان با عراق و استفاده از سیستم های الکترونیکی و پهبادی و بالگردهای هوافراجا امنیت کامل را در مرزها ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «سردار احمدعلی گودرزی» ظهر امروز (سه ششنبه 7 شهریورماه) در حاشیه بازدید از روند تردد و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه، اظهار کرد: اقدامات مناسبی برای برقراری امینت در مرزهای هشت گانه کشور اندیشیده شده است و تردد زائران به سهولت انجام می شود و هیچ گونه دغدغه ای در این زمینه وجود ندارد.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه امکانات مناسبی در تمامی مرزهای کشور برای تردد آسان و راحت زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است، افزود: خوشبختانه ظرفیت گیت های گذرنامه در پایانه های مرزی هشت گانه و مجموعه گیت های گذرنامه کشور عراق بر اساس تجارب سال های گذشته افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: طرف عراقی همکاری بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشت و این مهم شتاب یافتن تردد زائران اربعین حسینی را به همراه دارد.

سردار گودرزی از رفع مشکل حمل و نقل زائران در مرز زرباطیه عراق در آن سوی پایانه مرزی مهران خبر داد و یاد آور شد: با رایزنی های صورت گرفته با مقامات عراقی مشکلاتی که بابت انتقال زائران به شهرهای زائر پذیر به وجود آمده بود، مرتفع شد.

وی بیان کرد: همچنین در مرز چذابه مشکلی در تردد زائران اتباع افغانستان به وجود آمده بود که پس از مذاکرات با طرف عراقی این مشکل نیز رفع و زائران به کشور عراق ورود کردند.

فرمانده مرزبانی کشور، به روند بازگشت زائران حسینی به خاک میهن اشاره کرد و ابراز داشت: در مرزها شاهد بازگشت زائران از کربلای معلی هستیم و این نشان از مدیریت مناسب زائران است.

وی از زائران خواست تا سفر خود را مدیریت کنند و تاکید کرد: با توجه به گرمای هوا زائران گرامی حتی المقدور یک روز را برای زیارت پیش بینی کنند تا شاهد ازدحام جمعیت در مرزها نباشیم، ضمن اینکه از زائران گرامی می خواهیم که نزدیک ترین مرز را برای تردد انتخاب کنند.

سردار گودرزی همچنین از تشکیل قرارگاه مشترک ایران و عراق به منظور برقراری امنیت زائران حسینی خبر داد و خاطر نشان کرد: گشت های همزمان با عراق و استفاده از سیستم های الکترونیکی و پهبادی و بالگردهای هوافراجا امنیت کامل را در مرزها ایجاد کرده و تا کنون موردی گزارش نشده است.

وی خطاب به زائران اتباع خارجی که از مرزهای چذابه و شلمچه برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی قصد تردد دارند، گفت: زائران اتباع خارجی حتما مدارک لازم را به همراه داشته باشند تا از سفر باز نمانند.

فرمانده مرزبانی فراجا در پایان از استقرار 6 هزار نیروی در مرزهای هشت گانه کشور خبر داد و بیان کرد: نیروهای مرزبانی در تمامی مرزهای کشور در حال خدمات رسانی به زائران عزیز هستند، ضمن اینکه تمامی مرزهای هشت گانه به روی زائران باز هستند.

کد خبر 1622292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha