پلیس برای تامین امنیت مردم در جای جای ایران جان خود را کف دست گرفته است

سردار فرشید با اشاره به گوشه‌ای از فعالیت‌های پلیس استان در یکسال اخیر گفت: پلیس برای تامین امنیت مردم در جای جای ایران جان خود را کف دست گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار ناصر فرشید، شنبه شب(۱۴ مهر) به مناسبت هفته انتظامی با شعار " پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار" ابتدا عملیات وعده صادق ۲ را تبریک گفت و افزود: سپاهیان ما به جهان ثابت کردند نظام ما یک نظام الهی است.

فرمانده انتظامی استان کرمان سپس با بیان اینکه امنیت اتفاقی نیست و باید آن را خلق و حفظ کرد و تولید جمعی است؛ تصریح کرد: پلیس از نقطه صفر مرزی تا عمق کشور در ماموریت‌های مختلف در حال خدمتگزاری به مردم است و از ابتدای امسال در انتظامی کل کشور ۴۵ شهید در راه امنیت و آرامش مردم عزیز تقدیم کردیم.
وی با بیان اینکه در انتظامی استان با توجه به پلیس‌های تخصصی و وظایف تعریف شده، مثل آکاهی، مواد مخدر، امنیت اقتصادی، فتا، راهور و ... در حال انجام وظیفه هستند؛ یکی از ماموریت‌های پلیس را مبارزه با مواد مخدر و برخورد با خرده‌فروشان و معتادان متجاهر عنوان و بیان کرد: بیش از ۱۸ تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال در استان کرمان کشف و قاچاقچیان دستگیر شدند که در کشف موادمخدر در حال حاضر رتبه دوم کشور را داریم.
فرشید یادآور شد: در دستگیری خرده‌فروشان موادمخدر که یکی از دغدغه‌های مردم است؛ از ابتدای امسال بیش از ۵ هزار مورد دستگیری داشتیم.
وی به هوشمندسازی پلیس در زمینه‌های مختلف، فعال بودن مرکز مشاوره، توقیف ۵ هزار و ۱۰۰ خودروی شوتی، کشف بیش از ۶ میلیون لیتر قاچاق سوخت از ابتدای سال و...اشاره و بیان کرد: در سال جاری خوشخبتانه با همکاری پلیس و دستگاه‌های متولی در وقوع تصادفات و فوتی‌ها کاهش داشتیم اما آمار مجروحان افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان کرمان از فوتی بیش از ۶۳۰ نفر و مجروحیت ۹ هزار و ۶۰۰ نفر بر اثر حوادث رانندگی از ابتدای امسال خبر داد و شایع ترین علت تصادفات درون شهری را عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز عنوان و بیان کرد: بیشترین تصادفات در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، جیرفت، عنبرآباد و کهنوج رخ داده است.
وی در همین رابطه پایش تصویری را بازدارنده دانست و گفت: در جاهایی که دوربین است، تصادفات هم کاهش دارد و پیگیر افزایش دوربین‌ها برای پایش تصویری هستیم و  در سطح استان کرمان به طور متوسط روزانه بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ نفر راننده متخلف اعمال قانون می‌شوند!
فرشید همچنین از افزایش ۲۱ درصدی جرائم فضای مجازی و دستگیری بیش از ۵۰۰ نفر در این رابطه خبر داد و بیشترین فراوانی جرم این حوزه را مربوط به کلاهبرداری با ۳۷ درصد دانست و ادامه داد: برداشت‌های غیرمجاز و هتک حیثیتی هشت درصد و مزاحمت اینترنتی پنج درصد جرائم این حوزه را تشکیل می‌دهد.
وی سرقت را دارای کاهش ۱۱ درصدی دانست و گفت: بیشترین موارد سرقت‌های خرد است که بیش از ۵۸ درصد را شامل می شود و برای کشفیات اقدامات خوبی انجام شده است.
وی به افزایش ۱۰ درصدی تماس‌های مردم با فوریت‌های ۱۱۰ هم اشاره کرد و آن را نشان‌دهنده اعتماد مردم به پلیس برای پیگیری خواسته‌های آنان دانست و اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی در حوزه برخورد با قاچاق کالا و ارز  در نیمه نخست سال جاری بیش از ۳ هزار پرونده قضایی تشکیل داده و بیش از ۱۲۰۰ نفر قاچاقچی دستگیر شدند و ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه بیش از ۷۶۵ میلیارد تومان بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه آرامش ما مرهون خون شهدا است و همکاران ما برای امنیت مردم در جای جای ایران جانشان را کف دست دارند؛ گفت: در استان کرمان سال گذشته هفت شهید را تقدیم کردیم که پنج نفر در حمله تروریستی ۱۳ دی ماه به شهادت رسیدند و امسال نیز همه به عنوان سرباز ولایت ۲۴ ساعته آماده اجرای ماموریت‌ها هستیم.

کد خبر 1784461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha