ایجاد فضای بصری متناسب با اربعین حسینی در نمایشگاه «اِستاره سو» |به دنبال روایت هنرمندانه دستاوردهای نظام هستیم

آهنگر از اجرای زنده نقالی و پرده خوانی به منظور ایجاد فضای بصری متناسب با ایام اربعین حسینی توسط هنرمندان آئینی استان مازندران در حاشیه نمایشگاه توانمندی های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد.

احسان آهنگر-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در حاشیه حضور در نمایشگاه توانمندی های اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران با عنوان «اِستاره سو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر برلزوم تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی با ابزار هنر و رسانه تاکید و اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف بیان دستاوردها و توانمندی های فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی این خطه از شمال کشور در راستای تحقق خواست مقام عظمای ولایت امام خامنه ای(مدظله العالی) مبنی بر «بارها گفتم، بازهم می‌گویم. در راس نقشه‌های دشمن تبلیغ است و علاج آن تبیین حقیقت است.» برپا شده است.

وی شناساندن توانمندی های فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی استان، شناسایی استعدادها و ظرفیت های موجود دیار علویان و همچنین ایجاد یک فضای مناسب برای تعامل و هم افزایی هر چه بیشتر فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه اعلام کرد و گفت: اقدامات و برنامه های دستگاه فرهنگ و هنر استان در دولت مردمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

آهنگر از جانمایی ۲۸غرفه در نمایشگاه «اِستاره سو» خبر داد و افزود: موسسات فرهنگی هنری، آموزشگاه های هنری، کانون های آگهی تبلیغات، رسانه، صندوق حمایت از هنرمندان، مشاغل خانگی مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر، موسیقی، موسسات فرهنگی قرآن و عترت، سینمایی، بازی های رایانه ای، مد و لباس، کانون های فرهنگی هنری مساجد و ... از جمله ماموریت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است که در این نمایشگاه گوشه ای از فعالیت های این نهاد فرهنگی به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه چهار عنوان کتاب شامل «هیس شاید این کتاب زنده باشد»، «آهو و شکارون» مجموعه اشعار تبری، «هنر اسلامی» و «زبان مازندرانی(تبری)» از دوران باستان تا امروز،   در حاشیه نمایشگاه «اِستاره سو» رونمایی شد، یادآورشد: نشست نقد و بررسی کتاب با محوریت اشعار بومی مازندران تحت عنوان «دیاری سو» نیز در این نمایشگاه برگزار شده است.

آهنگر از برگزاری نشست های تخصصی رسانه، قرآن و عترت و ... در حاشیه نمایشگاه «اِستاره سو» خبر داد و اضافه کرد: خوشنویسان برجسته استان نیز روزانه در جمع بازدید کنندگان این نمایشگاه استانی خطاطی می کنند.

وی با بیان اینکه مطمئنا یکی از قالب هایی که  امروز می تواند در عرصه جهاد تبیین برای مردم شریف استان موثر واقع شود برپایی نمایشگاه های توانمندی ها در استان است، گفت: دشمنان انقلاب و نظام سلطه محکم ایستاده اند تا جریان تحریف را در حوزه بیان واقعیت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی رقم بزند، برگزاری نمایشگاه های توانمندی های فرهنگی، رسانه ای، هنری و قرآنی می تواند نقطه مقابله با جنگ شناختی و ترکیبی دشمن باشد.

آهنگر با اشاره به فعالیت هزار و ۲۰۰کانون فرهنگی هنری در مساجد استان، بیان کرد: این کانون ها به خواست رهبری برای مقابله با تهاجم فرهنگی و مصونیت نوجوانان و جوانان از آسیب های اجتماعی در جوار مساجد شهری و روستایی تشکیل می شوند که امید است با تقویت بعد هنری کانون های مساجد، نسل نو بیش از پیش جذب فعالیت های مسجد شوند و شاهد مصونیت این قشر در سنگر مساجد باشیم.

وی از اجرای زنده نقالی  و پرده خوانی به منظور ایجاد فضای بصری متناسب با ایام اربعین حسینی توسط هنرمندان آئینی استان مازندران در حاشیه نمایشگاه توانمندی های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد.

آهنگر اذعان کرد: نمایشگاه«اِستاره سو» تا ۹شهریور ماه جاری در دو بازه ساعت ۹-۱۲ و ساعت ۱۷-۲۰ میزبان عموم علاقه مندان است.

کد خبر 1622296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha