اربعین حسینی جلوه‌گاه عاشقی و فرصتی برای ابراز ارادت به سیدالشهدا (ع) است

مراسم اربعین حسینی هر ساله ۴۰ روز پس از شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان، مصادف با ۲۰ صفر برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان__یاسوج: اربعین روزی است که بازماندگان از مراسم اربعین در کربلای معلی هم با شرکت در پیاده‌روی نمادین شهر خود، با زائران حرم آن حضرت همنوا و همدل می‌شوند.

مراسم اربعین حسینی هر ساله ۴۰ روز پس از شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان، مصادف با ۲۰ صفر برگزار می‌شود.

میلیون‌ها نفر در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند و بسیاری از منابع این رویداد را بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه مذهبی در جهان به حساب می‌آورند.

به همین مناسبت همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد امروز ۱۵ شهریور ماه در حال برگزاری است.

عیسی عباسی در این زمینه، گفت: همایش پیاده‌روی «جاماندگان اربعین حسینی» در شهرستان کهگیلویه از جلوی سپاه پاسداران ناحیه مقاومت بسیج به طرف امامزاده آقامیر (ع) ساعت ۱۶:۳۰ برگزار و چهار موکب در مسیر به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این همایش در شهر سی‌سخت از امامزاده سید محمد (ع) به طرف امامزاده شاه عسکر (ع) صورت می گیرد، افزود: پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهرستان گچساران ساعت ۷:۳۰ از فلکه فرودگاه به طرف حرم مطهر امامزاده جعفر (ع) پیش‌بینی شده و ۶ موکب هم در مسیر مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج از میدان شهدای هفت تیر به طرف امامزاده مختار (ع) در ساعت ۸:۳۰ صبح پیش‌بینی شده و ۱۲ موکب هم خدمات ارائه می‌دهند.

عباسی خاطرنشان کرد: همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهرستان مارگون ساعت ۱۰ صبح از مصلی نماز جمعه به طرف تپه نورالشهدا و سه موکب در مسیر پیش‌بینی شده است.

مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این همایش در روستای تمنک به طرف مسجد امام حسین (ع) و در روستای درب کلات از دو راه سادات محمودی به طرف امامزاده محمود طیار (ع) و در شهر پاتاوه از پاتاوه به طرف امامزاده بی‌بی زهرا خاتون (س) از ساعت ۸:۳۰ صبح برگزار می شود و ۲۰ موکب هم آماده خدمات‌رسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهر لنده ساعت 6 صبح از روستای مونه جلوی سپاه به طرف امامزاده عمادالدین (ع) و هفت موکب در مسیر پیش‌بینی شده، گفت: مکان دوم پیاده‌روی جاماندگان اربعین شهرستان لنده ساعت ۱۷:۳۰ از سپاه لنده به طرف مصلی نماز جمعه و یک موکب برای پذیرایی عزاداران پیش‌بینی شده است.

عباسی یادآور شد: همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان بهمئی از فلکه مرکزی به طرف گلزار شهدای گمنام، مسجد شهیدان چشان‌زاده ساعت  ۱۷ پیش‌بینی شده و سه موکب در مسیر خدمات ارائه می‌دهد.

مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین در باشت از فلکه باوی تا امامزاده سید محمد (ع) است، گفت: ساعت حرکت ۵:۳۰ دقیقه است و تعداد چهار موکب در مسیر پیش‌بینی شده است.

وی گفت: پیاده‌روی شهرستان چرام ساعت ۱۶ از میدان فرشته به طرف امامزاده بی‌بی رشیده خاتون (س) خواهد بود و ۱۰ موکب در مسیر برای پذیرایی از زائران پیش‌بینی شده است.

کد خبر 1623291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha