مهلت ارسال آثار به کنگره شعر دفاع مقدس تمدید نخواهد شد

نیکوکار با بیان اینکه آخرین فرصت ارسال اثر در بیست و پنجمین کنگره شعر دفاع مقدس پایان شهریور ماه جاری است گفت: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده، مهلت ارسال تمدید نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، رضا نیکوکار_ دبیر علمی ادبی بیست و پنجمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت گیلان عصر امروز(یکشنبه، ۱۹ شهریور) در جمع خبرنگاران، با اشاره به مهلت ارسال اثر به کنگره دفاع مقدس و مقاومت گیلان اظهار کرد: شعرا تا ۳۱ شهریور ماه جاری فرصت دارند تا از طریق تمامی پیام‌رسان‌ها با شماره ۰۹۹۱۱۵۸۹۱۴۶ و نشانی پُستِ مَجازیِ adabiatbonyad@gmail.com آثار خود را با موضوع دفاع مقدس و مقاومت به این جشنواره ارسال کنند.  

وی گفت: این جشنواره در ۱۲ محور، مندرج در فراخوان بیست و پنجمین‌کنگره سراسری دفاع مقدس و مقاومت برگزار خواهد شد و با توجه به پیش بینی‌های انجام شده، مهلت ارسال تمدید نخواهد شد.

نیکوکار در ادامه با بیان اینکه گیلان، چشمه‌ جوشانِ شعر است گفت: شاعران گیلانی مانند شهدای دفاع مقدس هیچ‌گاه سنگر نوشتن را رها نکردند.  

وی شهدا را قهرمانان و پهلوانان حقیقی دانست که مانع از دست درازی دشمنان به جان، مال و ناموس این ملت و این سرزمین شدند و افزود: شهدا و رزمندگان با ایثار خود شاعرانه ترین اشعار را خلق کردند.  

نیکوکار بیان کرد: اولین اشعار دفاع مقدس در همان روزهای آغازین جنگ تحمیلی به دست «غلامرضا رحمدل شرفشادهی» شاعر گیلانی با مطلع «باز از جبهه حق نعش شهید آوردند... ورقی پاره ز قرآن مجید آوردند» سروده شد.

وی اضافه کرد: تاثیر و نقش بسزای شعر دفاع مقدس را می توان در همان سال های جنگ و پس از آن به وضوح مشاهده کرد.


گفتنی است، محورهای این فراخوان شامل بخش عمومی شعر دفاع مقدس و مقاومت (شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان، خانواده‌ها و...)_ دفاع مقدس و شعر مقاومت اسلامی «رسم سردار» (با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت)_ شعر دفاع مقدس، ولایت محوری و جهاد تبیین_ (پرچم، ایمان و امید، ایران قوی، هویت ملی، محرومیت زدایی، حرکت های جهادی و...)_ شعر دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت_ شعر دفاع مقدس و جنگ نرم_ شعر دفاع مقدس، کودک و نوجوان_ شعر دفاع مقدس و نقش زنان _ شعر دفاع مقدس و مضامین عاشورایی_ شعر دفاع مقدس و شهدای روحانی_ شعر دفاع مقدس، دانشجو و دانش آموز_ طنز در شعر دفاع مقدس و دفاع مقدس و سرود وترانه، می باشد. 

مهلت ارسال آثار به کنگره شعر دفاع مقدس تمدید نخواهد شد

کد خبر 1723778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha