بهره مندی مددجویان ۸۰۰روستا از طرح پنج شنبه های جهادی بهزیستی مازندران

بریمانی با اشاره به اینکه تاکنون مردم۸۰۰روستای مازندران از انواع خدمات طرح پنج شنبه های جهادی شهدای بهزیستی بهره مند شدند، گفت: تلاش داریم با همکاری کمیته امداد استان شاهد تقویت و گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری با هدف رفع مشکلات حوزه مددجویی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، فریبا بریمانی- مدیرکل بهزیستی مازندران در نشست امضاء تفاهم نامه همکاری فی مابین کمیته امداد امام خمینی(ره)، سپاه کربلا، اوقاف و امور خیریه و بهزیستی استان با بیان اینکه خدمت به حوزه مددجویی از جایگاه والایی برخوردار است، اظهار کرد: توانمندسازی مددجویان ماموریت اصلی بهزیستی است که با قوت در دست اجرا و اقدام می باشد.

وی با بیان اینکه طرح جهادی با عنوان پنج شنبه های جهادی شهدای بهزیستی  از هفته دولت سال گذشته در بهزیستی مازندران آغاز بکار کرد، افزود: در قالب این طرح ابتکاری و بدیع، تیم‌های متخصص به روستاهای بالادست اعزام می‌شوند تا خدمات را در دل محرومیت ارائه نمایند.

بریمانی با اشاره به اینکه تاکنون در ۸۰۰روستا انواع خدمات مختلف بهزیستی ارائه شده، گفت: ۲۷هزار و ۷۶۳ نفر خدمت تخصصی در روستاها دریافت کردند.

وی از شناسایی سه هزار مددجوی جدید در این طرح جهادی خبر داد و افزود: از هفته دولت امسال این طرح با همکاری مشترک اداره کل کمیته امداد مازندران در سراسر استان درحال اجراست.

بریمانی یادآورشد: خدمات اورژانس اجتماعی، خدمات کمیسیون پزشکی، خدمات توانبخشی، خدمات مشاوره پیش از ازدواج، خدمات توانمندسازی اشتغال و مسکن، مشاوره ژنتیک، مشاوره سلامت، پیشگیری و درمان اعتیاد، خدمات حقوقی، غربالگری بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی و غربالگری جسمی از جمله خدمات این طرح محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: ویزیت در منزل، توانبخشی مبتنی بر جامعه، خدمات آگاه‌سازی، مشارکت مردمی، مناسب‌سازی اماکن عمومی و شناسایی جامعه هدف جدید از دیگر اهداف این طرح است.

بریمانی با بیان اینکه  جامعه بهزیستی قشری آسیب‌پذیر است که نباید در فرایند اداری آسیب بیشتری ببیند، گفت: همچنین تجهیزات مورد نیاز معلولین در طرح پنج شنبه های جهادی به صورت حضوری صورت جلسه و تحویل مددجوی معلول می شود.

کد خبر 1723835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha