«انتقادپذیری» مدیران موفق یکی از ویژگی‌های است

حجت الاسلام مطیعی با اشاره به توصیه های امیرالمؤمنین (ع) به کارگزاران گفت: یکی از ویژگی‌های مدیران موفق، انتقادپذیری و سعه‌صدر است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام مرتضی مطیعی- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در جلسه شورای اداری استان سمنان با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت جانسوز نبی اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: این ایام ظرفیت مناسبی برای طرح موضوعات فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان قرار گرفتن استان در مسیر تردد زائران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و حرم امام رضا (ع) را مغتنم دانست و اظهارامیدواری کرد: در ایام پیش رو، خدمت شایانی به زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ارائه شود.

حجت‌الاسلام مطیعی در ادامه با اشاره به توصیه های امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام به کارگزاران گفت: یکی از ویژگی‌های مدیران موفق، انتقادپذیری و سعه‌صدر است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مدیران در مواجهه با انتقاد به سه دسته تقسیم می‌شوند اظهار کرد: برخی مدیران به طور کلی هرگونه انتقاد و حتی پیشنهاد را هم برنمی‌تابند که این مساله به نبود سعه‌صدر برمی‌گردد.

وی با اشاره به تأثیرپذیری این دسته از مدیران از آموزه‌های غربی ادامه داد: این افراد تصور می‌کنند باید کار خود را با تحکّم و سرکوب کردن دیگران و بی‌توجهی به انتقادات انجام دهند که انشاالله چنین افرادی در میان خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی پیدا نمی‌شوند.

«انتقادپذیری» مدیران موفق یکی از ویژگی‌های است

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: دسته دوم مدیران نیز افرادی هستند که هرچند شنونده انتقادات هستند اما مساله را در مقام عمل پیگیری نمی‌کنند که این امر انتقادکننده را دلسرد می‌کند.

حجت‌الاسلام مطیعی، پیگیری انتقادات و پیشنهادات تا حصول نتیجه را یکی از ویژگی‌های مدیران موفق عنوان کرد و گفت: امیرالمؤمنین علی (ع) در زمان حکومت خود می‌فرمایند «با ما مانند جباران و گردنکشان و طاغوت سخن نگویید و نسبت به من مسامحه و محافظه‌کاری نکنید و از روی تملق و چاپلوسی با من صحبت نکنید و فکر نکنید انتقاد از من برایم سخت و سنگین است»

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرماید «کسی که شنیدن نقد و سخن دیگران برای او سخت باشد، قطعا عمل به آن برایش سخت‌تر خواهد بود»

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مدیران و کارگزاران باید سیره امام علی (ع) را الگوی خود قرار دهند گفت: مدیران موفق تلاش می‌کنند نظرات، پیشنهادات و انتقادات دیگران و نیروهای تحت امر خود را دریافت کنند که این امر مورد تاکید امیرالمؤمنین علی (ع) نیز قرار دارد.

حجت‌الاسلام مطیعی با بیان اینکه امام علی (ع) حتی کمیل بن زیاد را به دلیل ضعف در عملکرد از منصبی برداشتند اظهار کرد: باید فرهنگ انتقادپذیری را در بین مسئولان و مدیران ترویج کنیم و سعه‌صدر خود را در مواجهه با انتقادات افزایش دهیم.

وی در بخش پایانی سخنان با تسلیت جان باختن شش تن از کارگران در حادثه ریزش معدن طزره دامغان خاطرنشان کرد: از خداوند متعال برای این عزیزان علو درجات و برای خانواده‌های آنان صبر مسالت داریم.

کد خبر 1723987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha