مسلمانان،«اف بی آی» را به خاطر لیست مخفی «پرواز ممنوع» به دادگاه می‌کشاند

بخش نیوجرسی شورای روابط آمریکایی-اسلامی که یک سازمان حقوق مدنی و مدافع حقوق مسلمانان در آمریکاست از «اف بی آی» شکایت کرده و خواستار پایان دادن به لیست مخفی «پرواز ممنوع» دولت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « middleeasteye»، بخش نیوجرسی شورای روابط آمریکایی-اسلامی که یک سازمان حقوق مدنی و مدافع حقوق مسلمانان در آمریکاست از «اف بی آی» شکایت کرده و خواستار پایان دادن به لیست مخفی «پرواز ممنوع» دولت شده است.

«دینا سیداحمد»، مدیر ارتباطات بخش نیوجرسی شورای روابط آمریکایی-اسلامی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: به مسلمانان بارها و بارها گفته می‌شود که باید در جامعه آمریکا ادغام شوند، اما در نهایت آنها در بسیاری از موارد شهروند درجه دوم محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد که مسلمانان همچنان با پیامدهای منفی و دیدگاه های غلط مردن درباره روبرو هستند.

در ماه ژانویه، یک هکر سوئیسی پس از اینکه یک شرکت هواپیمایی منطقه‌ای آمریکایی آن را در یک سرور داده قرار داد به فهرست پرواز ممنوع دسترسی پیدا کرد.

این فهرست که مربوط به سال 2019 بود، شامل حدود 1.5 میلیون نفر بود که بیشتر آنها مسلمان بودند و این نشان می‌دهد که اف بی آی به طور نامتناسبی جامعه مسلمانان را هدف قرار داده است.

مسلمانان مدت‌هاست که با لیست پرواز ممنوع مبارزه کرده‌اند، اما تا کنون نتیجه ای از آن نگرفته اند.

در سال 2020، دادگاه عالی آمریکا حکم داد که مسلمانان آمریکایی که در لیست پرواز ممنوع اف بی آی قرار گرفته بودند، مجاز به شکایت از این نهاد هستند.

مسلمانان می‌گویند که این اقدام اف بی آی، آزادی مذهبی آنها را نقض کرده و آنها خواستار غرامت و خسارت مالی در این زمینه هستند.

کد خبر 1724785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha