برگزاری ۱۰۵ برنامه در هفته فرهنگی تهران/ تجلیل از افراد فعال در عرصه فرهنگی

قیومی از برگزاری ۱۰۵ برنامه برای ۱۸ دستگاه اجرایی در هفته فرهنگی تهران خبر داد و گفت: ۲۰ برنامه مانند برگزاری تورهای تهران شناسی توسط شهرداری تهران و سازمان های وابسته به آن اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و اجتماع خبرگزاری شبستان،«احمد قیومی»، فرماندار تهران امروز شنبه( ۱۴ شهریور) در نشست خبری هفته فرهنگی تهران  که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد شهر تهران گفت: یکی از ویژگی های هفته فرهنگی این است که به دلیل وسعت موضوع فرهنگ برای همه دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد وظایفی مشخص می شود که باید انجام دهند.

وی بر لزوم هویت بخشی به محلات تهران تاکید کرد و افزود: در گذشته افراد و خانواده هایی که در یک محله زندگی می کردند به هویت محله خود آشنا بودند و به عنوان سند افتخار محله تلقی می کردند.

فرماندار تهران با بیان اینکه در هفته فرهنگی تهران ۱۰۵ برنامه برای ۱۸ دستگاه اجرایی مشخص شده است، تصریح کرد: در این هفته وظایف همه دستگاه ها مشخص شده است و از جمله این برنامه ها ۲۰ برنامه مانند برگزاری تورهای تهران شناسی توسط شهرداری تهران و سازمان های وابسته به آن اجرا می شود.

وی با اشاره به برگزاری تورهای ویژه تهران شناسی اظهار کرد: در شهرستان تهران ۳۰ روستا وجود دارد که در بخش مرکزی کن و آفتاب هستند و هر کدام ویژگی های خاص فرهنگی و گردشگری خود را دارند.

هفته فرهنگی فرصت مناسبی برای معرفی پایتخت در عرصه فرهنگی است

همچنین «علیرضا فخاری»، استاندار تهران نیز در این نشست خبری گفت: هفته جاری برای معرفی پایتخت در عرصه فرهنگی فرصت بسیار مناسبی است زیرا اساسا فرهنگ دارای اصالت و اثربخشی می باشد.

وی در ادامه افزود: در این هفته  از همه نفراتی که در عرصه های مختلف فرهنگی فعالیت داشته اند، تجلیل به عمل می آید. فخاری با بیان اینکه چگونگی توجه ما به مواضع جمهوری اسلامی باید تبیین شود، تصریح کرد: غنی سازی و پر کردن اوقات فراغت برای تمام ایام سال، آشنایی و تمرکز بر آداب و رسوم ایرانی اسلامی جهت توجه بیشتر مردم به داشته های دینی بایستی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار تهران با اشاره به اینکه سهم مشارکت مردم در امور شهر توسط شهرداری تهران باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: مسایل حمل و نقل و آلودگی زیست محیطی از جمله مواردی هستند که می توان در حل آنها به مردم تکیه نمود؛ ضمن اینکه دستگاه ها و نهادها نیز باید نسبت به خواسته های مردم مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند.

کد خبر 1784368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha