حمایت از هنرمندان عرصه فیلم و سینما در چهارمحال و بختیاری تقویت می‌شود

احمدی گفت: در سال جاری حمایت‌های خوبی در بخش مالی و همچنین دوره‌های آموزشی رایگان برای هنرمندان عرصه فیلم و سینما درنظر گرفته شده است و تلاش شده این حمایت‌ها بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، پیام احمدی امروز (پنجشنبه ۳۰ شهریور) در ویژه برنامه استانی «جشن مهر سینمای ایران» و اختتامیه چهارمین هفته فیلم و عکس این استان که در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد، اظهارداشت: برگزاری جشنواره فیلم بام ایران، اختصاص سه میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه سینمای جوان، برگزاری دوره رایگان فیلم سازی در مهرماه و تدوین و تولید تعدادی فیلم سینمایی از جمله اتفاقات و رویدادهای خوش عرصه فیلم و سینمای استان در سال جاری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از سینما به عنوان یک هنرصنعت راهبردی یاد کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در این حوزه یک مساله استراتژیک است و با توجه به هنرمندان مستعد و توانمند استان تلاش داریم تا سرمایه‌گذاری در این عرصه بیش از پیش تقویت شود.
احمدی با بیان اینکه در سال جاری برای فیلم‌های بلند و مستند هم اعتباراتی تخصیص داده می‌شود، افزود: امسال تمرکز ویژه ما بر موضوع سوژه‌ها، فیلم‌نامه و نویسندگی معطوف می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، موضوع استعدادپروری در عرصه فیلم و سینمای استان را از دیگر اهداف پیش‌بینی شده در این حوزه برشمرد و اظهار داشت: این هدف در هنرستان هنرهای زیبای استان و آموزشگاه‌ها دنبال می‌شود.
احمدی از گشایش سینمای شهر فارسان ظرف چند ماه آینده خبر داد و گفت: تلاش ما براینست تا در سال جاری فعالیت سینما بروجن هم از سر گرفته شود و برای شهرستانهای اردل و لردگان نیز در صورت شرایط لازم سینما راه‌اندازی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: با بخش خصوصی نیز گفت و گو شده تا سینما غدیر به چرخه اکران گردد و سینما اندیشه واقع در فرهنگسرای شهرکرد نیز فعال شود.
احمدی از آمادگی این اداره‌کل برای راه‌اندازی سینمای سیار در هر نقطه از استان خبر داد و گفت:  شورای سینمایی استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال جاری است.
کد خبر 1725149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha