دفاع مقدس ما را قوی کرد و به ما عزت و امنیت داد

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه جنگ ما گنج بود چرا که ما را قوی کرده و به ما عزت و امنیت داد گفت: چراغ انقلاب اسلامی ایران در دفاع مقدس شعله‌ورتر شد و نورش اکنون فراتر از مرزها هم مشاهده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام محمد محمدیان_ امام جمعه سنگر در خطبه‌های نماز امروز(جمعه، ۳۱ شهریور) ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس اشاره و بر توجه و دیدن زوایای مختلف جنگ تأکید کرد و افزود: نگاه از زوایای مختلف به انسان آموزه‌های فراوان می‌رساند و سبب می‌شود که انسان آن موضوع را به‌صورت جامع‌تر ببیند.

وی گفت: اینکه بدانیم در این جنگ هشت ساله از چه چیزی دفاع کردیم مهم است، دفاع از انقلاب و نظامی که برایش خون‌ها ریخته شد، دفاع از ناموس کشورمان که به‌دنبال حفظ هویت ایران بودیم.  

محمدیان بیان کرد: اگر از زاویه‌ای دیگر به دفاع مقدس نگاه کنیم باید ببینیم در این دوران در مقابل چه کسانی ایستادیم.

وی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس، از ۱۳ کشور دنیا اسیر داشتیم و از ۴۰ کشور تجهیزات به صدام داده میشد، اظهار کرد: ما یک جنگ جهانی را پشت‌سر گذاشتیم که مقابلمان تمام قدرت‌های شرق و غرب بودند.

محمدیان، زاویه بعدی که می توان به دفاع مقدس نگاه کرد حمایت و ایستادگی قاطبه مردم و پشتیبانی آنان از رزمندگان در جنگ هشت ساله دانست و ادامه داد: این‌ موارد از جمله عظمت جنگی بود که علیه ایران رخ داد.

وی زاویه بعدی را که باید به آن توجه داشته باشیم توجه به آثاری عنوان کرد که دفاع مقدس داشته است و گفت: جنگ ما گنج بود چرا که ما را قوی کرده و به ما عزت و امنیت داد.

محمدیان اضافه کرد: هنرمندان اگر به این زوایا نگاه کنند از صحنه‌های زیبا و استقامت، ایثار، بخشش، فداکاری، مقاومت و ... خلق شده در جنگ می‌توانند در عرصه نمایش، داستان، شعر، هنر و ادبیات بهره گرفته و هنرمندانه آن را به تصویر بکشنده چرا که هنوز هم اینگونه آثار بیشترین مخاطب را دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن برای خاموش کردن چراغ انقلاب تمام نیروهای خود را به‌کار گرفت اما از آنجایی که «عدو شود سبب خیر» گفت: ما معجزه جنگ را وقتی دیدیم که نقشه دشمن برای خاموش کردن چراغ انقلاب باعث شد، چراغ انقلاب در دفاع مقدس شعله‌ورتر شده و نیروی انقلاب ما اکنون فراتر از مرزها هم، مشاهده شود.

محمدیان یکی دیگر از ثمرات انقلاب و دفاع ملت ایران را در بیانات اخیر ریاست‌جمهوری در سازمان ملل عنوان کرد و افزود: هر رئیس جمهوری تاکنون به سازمان ملل می‌رفت به بیان حقانیت نظام می‌پرداخت اما «رئیسی» در این سخنرانی دفاع نکرد بلکه به مبانی پوسیده غرب در موضع خانواده هجمه کرد و با عزت کلام‌الله مجید را به دست گرفت.

امام جمعه سنگر تصریح کرد: سخنرانی رییس جمهور مضامین بسیار خوبی داشت و از مبانی خانواده که در اسلام به آن تأکید شده دفاع کرده و فرمودند جهان دیگر جهان غرب و آمریکا نیست و ما در آستانه نظم نوین هستیم.

وی در بخش دیگر سخنانش به وقوع سیل در آستارا و مشکلاتی که برای هم‌استانی‌های عزیزمان پیش آمده اشاره و آنرا بلایای طبیعی دانست و بیان کرد: گرچه نیروهای بسیجی و جهادی به کمک‌رسانی آمدند اما در کنارش آن‌چه که بیشتر نیاز مردم است آب و کمک‌های نقدی برای تامین برخی از مایحتاجی است که اکنون در گل و لای مانده و نیاز به شستشو دارد.

محمدیان همچنین با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به کمک هر ساله مردم متدین و انقلابی جهت تامین لوازم التحریر دانش آموزان محروم و بی بضاعت اشاره کرد و گفت: کمیته امداد و آموزش‌و پرورش متولی جمع آوری این کمک ها هستند که خیرین می توانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود را در اختیار این عزیزان قرار دهند.  

امام جمعه سنگر در ادامه به مشکل برق این منطقه که قرار بود آبان‌ماه گذشته پست ۶۶۲۰ آن آماده و خیلی از مشکلات سنگر را حل کند اشاره و، اظهار کرد: اما به‌سبب اشکالاتی که پیش آمد این طرح عقب افتاد اما اکنون در پایان شهریور ماه هستیم و حداقل می بایست تاکنون زیرساخت این پست انجام میشد.  

وی یادآور شد: یکی از مشکلات جدی بخش سنگر برق است که لوازم برقی مردم در این مدت خیلی آسیب دیده و با توجه به گرانی‌ها و قطع و ضعف‌های مکرر برق خرابی و سوختن یخچال و تلویزیون و... ضرر زیادی به مردم این بخش وارد کرده‌ است.

محمدیان، ضمن اینکه از دادستان و رئیس دادگستری خواست که به این حقوق عامه مردم رسیدگی شده و این ضررها به نوعی جبران شود افزود: متاسفانه چندسالی است که هیچکس پاسخ‌گو این خسارت و ضرر مردم نمی‌شود در حالیکه بیمه برای آسیب دیدن وسایل برقی دریافت می‌کنند اما وقتی خسارتی وارد می‌شود کسی پاسخ گو نیست.

وی اذعان کرد: دشمن از وضعیت بد اقتصادی ما در حال موج‌سواری است و چه کسی هزینه این بی‌مسئولیتی ها را که خیانت به مردم است پرداخت می کند.

محمدیان، مردم سنگر را نجیب و شریف دانست که ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده اند و با تاکید بر اینکه باید از صبر مردم صبور ترسید و این صبرها حدی دارد گفت: شن و ماسه سنگر برای کل استان می‌رود اما برای همین سنگر هزینه نمی‌شود، چندین سال است که مردم مشکل ضعف برق و هزینه بالای کنتر را دارند و قول داده بودند که پست ۶۶۲۰ ظرف دو ماه احداث شود اما هنوز کاری انجام نشده است.

کد خبر 1725242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha