مساجد محل اتحاد نیروهای مردمی و نیروهای مسلح در دفاع مقدس بود

حجت الاسلام ملک محمدی با بیان اینکه مساجد زمینه و محل انتقال ارزشهای دفاع مقدس به جامعه را فراهم می کنند گفت: مساجد محل اتحاد نیروهای مردمی و نیروهای مسلح در دفاع مقدس بود.

حجت الاسلام ملک محمدی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه مساجد در دفاع مقدس گفت: مساجد در طول دوران دفاع مقدس نقش محوری برای اتحاد میان نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای مردمی داشتند و در ذیل این اتحاد آموزش ها، طرح ریزی ها و نقشه های عملیاتی و فرمان های آموزشی در حول محور مساجد شکل می گرفت.

وی ادامه داد: کمک های مردم برای جبهه ها از طریق مساجد جمع آوری می شد و این روند ادامه داشت و اکنون نیز مساجد این نقش محوری را دارا هستند و بسیاری از برنامه های آموزشی در حوزه تفکری، اعتقادی و ایدئولوژی و برنامه های آموزشی برای نیروهای نظامی در مساجد شکل می گیرد و در تمام یگان های نیروهای مسلح مساجد نقش محوری دارند. حسینیه ها، نمازخانه ها و تکایا در منازل سازمانی نقش بسیار مهمی در انتقال ارزش های دفاع مقدس و فداکاری های شهدا در طول دفاع مقدس دارند و آن ارزش ها را به جوانان منتقل می کنند. امیدواریم ما هم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

 رییس عقیدتی سیاسی دانشگاه دافوس در مورد نقش و جایگاه مساجد در ترویج ارزش ها تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی زیرساخت ها و ظرفیت های خوبی برای پیاده سازی برنامه هایی که در طول دفاع مقدس با همان مساجد محدود برگزار می شد فراهم شده است، امروز با توجه به افزایش زیرساخت ها و افزایش مساجد در سطح کشور و میان نیروهای مسلح این شرایط برای انتقال ارزش های دفاع مقدس فراهم است.

وی گفت: در هر یگانی از نیروهای مسلح مساجد و نمازخانه های خوب و ارزشمندی بنا شده است. یکی از مقدمات و لوازم انتقال ارزش ها زیرساخت ها هستند، زیرساخت هایی مانند مسجد که البته مسجد تقدس خود را دارد و برای انتقال ارزش ها بهترین شرایط و بهترین مکان همان مساجد هستند. با دعوت از پیشکسوتان دفاع مقدس این امر محقق می شود و رشادت ها و ایثارهایی که در طی دفاع مقدس رزمندگان ما داشتند به نسل جدید منتقل می شود. امروزه مهمترین مسئله این است که نسل جدید و جوانان ما نسبت به این ارزش ها آگاه باشند و بتوانند ادامه دهنده راه شهدا باشند.

وی در مورد تاثیر تربیت دینی در تعالیم نظامی اظهار داشت: هر نیروی نظامی که اعتقاد و ایمان نداشته باشند مانند یک ربات است که نمی تواند کارآیی لازم برای رسیدن به اهداف مد نظر را داشته باشد. در میان این ایدئولوژی و تفکرات و اعتقادات اگر اعتقادی بر حق باشد یعنی درست باشد، قطعا کمک شایانی برای رسیدن به اهدافی که برای نیروهای مسلح تعیین شده است، می کند؛ بنابراین اگر یک نیروی نظامی با آگاهی و اعتقاد لباس رزم خود را بپوشد، قطعا بهتر می تواند اهداف کشور و انقلاب را محقق کند.

وی گفت: اما اگر هدف نداشته و اعتقادی در این امر نداشته باشد هر لحظه ممکن است از مسیری که در آن قرار دارد، منحرف شود و سستی در حفظ و حراست از میهن و کشور برای او پیش بیاید که مانع موفقیت و پیروزی او شود. نیروهای مسلح ما قطعا اعتقاد به مسیری داشته اند که با رهبری و ولایتی که در طول ولایت پیامبر گرامی اسلام قرار دارد در این مسیر گام بر می دارند و قطعا با این ایمان و شعور حرکت می کنند و موفق نیز خواهند بود همان طور که تا امروز موفق بودند.

کد خبر 1725333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha