قرارگاه فرهنگی ادارات کل جنوب کرمان راه اندازی می شود

حجت الاسلام سید احمد حسینی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت حمایت، هدایت و نظارت بر اجرای برنامه های فرهنگی و هنری را دارد، عنوان کرد: بزودی قرارگاه فرهنگی با حضور مسئولین ادارات کل جنوب کرمان تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب (۹ مهرماه) ویژه برنامه جشن سینمای مهر جنوب کرمان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در سالن شهید مداحی پور جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام سید احمد حسینی در این جشن، گفت:  امسال برای نخستین بار است که در راستای دومین جشن مهر سینمای ایران، ویژه برنامه جشن مهر سینمای جنوب کرمان را برگزار می کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان رویکرد دولت سیزدهم نگاه عدالت محور به حوزه فرهنگ است، ابراز کرد: با ابتکار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست سازمان سینمایی کشور در حوزه سینما، تدبیری اندیشه شده تا با توجه به ظرفیت های سینماگران جشن مهر سینمای ایران برگزار شود.

وی با بیان اینکه دومین جشن سینمای مهر با شعار اخلاق، آگاهی و امید برگزار شد، خاطرنشان کرد: ظرفیت های غیر قابل انکار هنرمندان جنوب کرمانی در حوزه فیلم کوتاه و مستند سازی باعث شد تا ویژه برنامه جشن مهر سینمای جنوب کرمان برای نخستین بار برگزار شود.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: گر چه مدت زمان فراخوان این جشن کوتاه بود اما در همین مدت زمان ۱۰۴ اثر به دبیرخانه جشن سینمای مهر جنوب کرمان ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به ظرفیت های هنرمندان حوزه سینما در جنوب کرمان، اضافه کرد: داوری آثار نشان داد که سینماگران جوان جنوب کرمان نه تنها در سطح‌ استان بلکه در سطح ملی حرف برای گفتن دارند.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت حمایت، هدایت و نظارت بر اجرای برنامه های فرهنگی و هنری را دارد، عنوان کرد: بزودی قرارگاه فرهنگی با حضور مسئولین ادارات کل جنوب کرمان تشکیل خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی هدف از تشکیل این قرارگاه را استفاده از ظرفیت ادارات کل برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در جنوب کرمان برشمرد و خاطرنشان کرد: در همین راستا یک درصد از بودجه ادارات کل برای فعالیت های فرهنگی هزینه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان این که مقام معظم رهبری تاکید دارند برای هر طرح و فعالیتی پیوست فرهنگی آن دیده شود، تصریح کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، با تشکیل قرارگاه فرهنگی جنوب کرمان پیوست فرهنگی برای طرح ها و فعالیت ها نیز دیده خواهد شد.

کد خبر 1726613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha