قدردانی پارلمان از برگزاری ماه میراث اسلامی در کانادا

دبیر پارلمانی طرح ضد نژادپرستی کانادا در بیانیه‌ای قدردانی خود را از ماه میراث اسلامی، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « BC Gov News»،«مابل المور»، دبیر پارلمانی طرح ضد نژادپرستی کانادا در بیانیه‌ای قدردانی خود را از ماه میراث اسلامی، اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: اکتبر ماه میراث اسلامی است، زمانی که ما تشویق می شویم تا تنوع جوامع و حضور مسلمانان در کانادا را جشن بگیریم .

این بیانیه می‌افزاید: مسلمانان از سال 1871 در کانادا زندگی می‌کنند و پیروان اسلام از مناطق مختلف مانند جنوب آسیا، خاورمیانه، اروپای شرقی و جنوب صحرای آفریقا به اینجا مهاجرت کرده‌اند. جوامع مسلمان دارای تنوع سنت، زبان و تجربه هستند که به بافت اجتماعی ما کمک می کنند.

دبیر پارلمانی طرح ضد نژادپرستی کانادا گفت:در به رسمیت شناختن ماه میراث اسلامی، ما بایداقدامات ناشی از نفرت و نژادپرستانه که مسلمانان تجربه می‌کنند را بشناسیم.

وی افزود: در سراسر کانادا طبق گزارش شورای ملی مسلمانان در سال 2022، تأثیر اسلام هراسی در پنج سال گذشته بیشتر از هر کشور دیگر گروه هفت بوده که منجر به حملات هدفمند نفرت انگیز علیه مسلمانان شده است.

المور تاکید کرد: هرکدام ما باید به سهم خود در کنار جامعه اسلامی بایستیم و مکانی امن تر و فراگیرتر که در آن تحمل نژادپرستی و اسلام هراسی صفر است را را در کانادا برای مسلمانان به وجود بیاوریم.

در بیانیه منتشر شده در این زمینه آمده است: یکی از راه‌هایی که دولت ما برای مقابله با نژادپرستی سیستماتیک انجام می‌دهد، قوانینی مانند قانون ضد نژادپرستی داده‌ها است. این اقدام جمع آوری ایمن اطلاعات جمعیت شناختی برای شناسایی شکاف ها و موانع دسترسی به برنامه های دولتی را ممکن می سازد. به عنوان بخشی از این کار ما اولویت‌های تحقیقاتی ضد نژادپرستی را منتشر کرده ایم.

این بیانیه می‌افزاید: گام بعدی این است که با معرفی قوانین ضد نژادپرستی گسترده تر در سال 2024 اقدام کنیم. این قانون گسترده تر، دولت را ملزم می کند که نژادپرستی سیستماتیک را در چارچوب سیاست ها، برنامه ها و خدمات خود بررسی کرده و از بین ببرد.

دبیر پارلمانی طرح ضد نژادپرستی کانادا خاطرنشان کرد که ماه میراث اسلامی زمانی است برای یادگیری و ارج نهادن به تنوع غنی افرادی که از دین اسلام پیروی می‌کنند و از همه دعوت کرد تا در این ماه وقت بگذارند و درباره تاریخ غنی اسلام بیاموزند.

کد خبر 1726779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha