فعالیت اقتصادی اوقاف، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال با هدف خدمت به فقرا است

آیت الله دری نجف آبادی گفت:فعالیت اقتصادی اوقاف شامل تولید، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال با هدف خدمت به فقرا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی که به مناسبت هفته وقف، برگزار شد، گفت: اوقاف در نظام اقتصادی اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و فعالیت‌های اقتصادی موقوفات در بخش حقیقیِ نظام اقتصادی قرار دارد و شامل تولید، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال با هدف خدمت به فقرا است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به اینکه اقتصاد از ۲ بخش حقیقی و اعتباری تشکیل شده و موتور اصلی اقتصاد در بخش حقیقی از جمله تولید و تجارت خارجی است، گفت: بخش اعتباری اقتصاد باید به عنوان مشوق و محرک اقتصاد حقیقی مورد استفاده مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی قرار گیرد.

وی راه‌سازی، استفاده از معادن و تولید را اقتصاد واقعی و دلالی و بورس بازی را اقتصاد اعتباری عنوان کرد و افزود: بانک‌ها، بیمه‌ها و صندوق‌های خیریه و موسسات اعتباری نقش مهمی در پول‌سازی دارند و فعالیت در این حوزه‌ها اشتغال برای جامعه به همراه ندارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه توازن حاکمانه باید در بین ۲ بخش اقتصاد حقیقی و اعتباری ایجاد شود، اظهار داشت: فعالتر کردن اقتصاد حقیقی باید در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به فعالیت های اوقاف در بخش های مختلف به ویژه بخش اقتصادی، گفت:اوقاف در نظامِ اقتصادیِ اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، اضافه کرد: فعالیت اقتصادی موقوفات در بخش حقیقی اقتصاد قرار دارد که با هدف خدمت به فقرا فعالیت می‌کنند.

این مقام ارشد استان در آدما با تاکید بر اینکه  اوقاف و موقوفات در اقتصاد می‌توانند بسیار نقش آفرین باشند، ادامه داد: سیاست‌های حمایتی از فقرا و  محرومان و حمایت از تولید ملی بسیار خوب است و افزایش تولید ملی می‌تواند منجر به کنترل تورم شود.

 امام جمعه اراک اضافه کرد: اوقاف ضمن ملاحظاتی که در بخش کمک به فقرا ،  نیازمندان، ایجاد اشتغال، کمک به ازدواج جوانان و تولید مسکن دارد، بایدفعالیت‌های اقتصادی را به گونه‌ای مدیریت کند تا این فعالیت ها به صورت سرمایه‌گذاریِ مولدِ ثروت باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه کارِ اوقاف امانتداری است، اظهار کرد: این وظیفه‌ای بسیار سنگین و سخت است و کارکنان اوقاف خیلی باید مواظب باشند زیرا مسئولیت شرعی بسیار سنگینی بر عهده آن‌ها است اما کار برای خدا بدون اجر نمی‌ماند و موجب برکت است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، خلق پول را از جمله عوامل تورم در کشور عنوان کرد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه حمایت از مردم، تولید ملی و ارایه زمین برای ساخت مسکن و کاهش تورم نقش مهمی برعهده دارد.

آیت الله دری نجف آبادی با یادآوری واردات حدود ۶ میلیارد دلاری تلفن همراه در سال گذشته به کشور، افزود: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با حضور و فعالیت در این حوزه کشور را از واردکننده گوشی‌های تلفن همراه به یکی از صادرکنندگان این کالاها در کشور تبدیل کنند.

کد خبر 1727085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha