ماموریت جدید وزارت ارشاد درباره فرهنگ و هنر

مرجع صدور مجوز تأسیس هرگونه تشکل صنفی تخصصی فرهنگی و هنری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، سید محمد هاشمی، جانشین وزیر فرهنگ گفت: اصلاح و تکمیل ماده واحده الحاق به مصوبه ضوابط تأسیس مراکز، مؤسسات، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی و نظارت بر فعالیت آن که در جلسه هشتم تیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و از سوی محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری ابلاغ شد.

هاشمی در ادامه با توجه به مرجعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مرجع و ملجا فرهنگ باشد و در این دوره تلاش‌های زیادی برای احیا و تقویت این مرجعیت شکل گرفت. یکی از این تلاش‌های مصاب، مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

هاشمی ادامه داد: تبصره‌ ای بر مصوبه ۵۲۰ این شورا افزوده شده مبنی بر اینکه مرجع صدور مجوز تأسیس هرگونه تشکل صنفی تخصصی فرهنگی و هنری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی است.

جانشین وزیر فرهنگ افزود: همچنین در تبصره دوم این مصوبه، انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی تخصصی فرهنگی و هنری که قبلاً تشکیل شده‌اند نیز ملزم شدند که شرایط خود را با این ضوابط تطبیق دهند.

کد خبر 1770720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha