سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در اصفهان گشایش یافت

سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان در محل سالن مرکز همایش های بین المللی اصفهان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودکان و به میزبانی اصفهان با حضور هنرمندان، کودکان و نوجوانان و شخصیت های فرهنگی و هنری در محل سالن مرکز همایش های بین المللی شهرداری اصفهان گشایش یافت.

افتتاحیه این جشنواره با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بوده و مقامات و شخصیت های هنری و دولتی در آیین افتتاحیه سخنرانی می کنند.

مدیر اجرایی سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان در حاشیه این برنامه گفت: فیلم های این جشنواره از شنبه 15 مهرماه تا 20 مهرماه در سینماهای ساحل و چهارباغ اکران می شود.

میثم بکتاشیان افزود: علاوه بر اکران فیلم های این جشنواره، 280 برنامه در 220 منطقه شهر اصفهان و دیگر نقاط استان و حتی استان های همجوار برگزار می شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته برنامه های جانبی در ستاد برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: این اقدام باعث شده تا برنامه های فرهنگی جانبی در سطح شهر و نقاط کمتر برخوردار اجرا و از ظرفیت این رویداد برای شور و نشاط کودکان و نوجوانان استفاده شود.

به گفته بکتاشیان، دو بیمارستان تخصصی کودکان، از برنامه های این جشنواره بهره خواهند برد و قطار این رویداد به دو مرکز درمانی سید الشهدا و امام حسین اصفهان خواهد رفت.

وی بهره گیری اقشار مختلف کودک و نوجوان از برنامه های این جشنواره را از شاخصه های این دوره بیان کرد و اذعان داشت: کودکان و نوجوانان دارای معلولیت و شرایط خاص از برنامه های نمایشی، اکران فیلم و فعالیت های جانبی استفاده می کنند.

مدیر اجرایی سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان یادآورشد: زمینه همکاری و فعالیت کودکان و نوجوان در برنامه های این جشنواره فراهم شده که فعالیت 900 داور و 45 خبرنگار از این قشر نمونه از این حضور فعال محسوب می شود.

وی با بیان اینکه 38 فیلم به مرحله نهایی جشنواره راه یافته، خاطرنشان کرد: این رویداد تنها یک مسابقه نیست بلکه یک حرکت فرهنگی و اجتماعی بوده که 23 دوره آن در اصفهان برگزار شده و با هویت تاریخی مردم اصفهان نهادینه شده است.

بکتاشیان خاطرنشان کرد: سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان میراث ناملموس نصف جهان به حساب می آید.

کد خبر 1727323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha