شهرک سینمایی دیجیتال به زودی افتتاح خواهد شد

محمدمهدی اسماعیلی در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: شهرک سینمایی دیجیتال به زودی در کشور افتتاح خواهد شد.

به گزارش  خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه آیین پایانی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: سیاست‌ قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های فرهنگی کشور بازگشت مجدد به فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال در برنامه ریزیهای انجام شده تعهداتی در حوزه کودک و نوجوان پیش بینی شده است و برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر شاهد حضور چندین فیلم خواهیم بود.
 اسماعیلی گفت: بنیاد پویانمایی با هدف و ماموریت  تولیدات جدید در حوزه کودک و نوجوان افتتاح خواهد شد. 
 وی با اشاره به شهرک سینمایی  دیجیتال افزود: با استفاده از فناوری‌های نوین کار ساخت پویانمایی را سهل تر می‌کنیم تا  هزینه‌های تولیدات این حوزه را کاهش دهیم.
 وزیر فرهنگ ادامه داد: علاوه بر راه‌اندازی شهرک سینمایی دیجیتال از طریق بنیاد فارابی و همچنین راه‌اندازی بنیاد پویانمایی، تسهیلات ارزان قیمت و مشارکت در اجرای طرح های خوب حوزه کودک و نوجوان  از دیگر اقدامات این حوزه خواهد بود.
اسماعیلی با اشاره به درخشش مناطق محروم در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: مدال افتخار این دوره از جشنواره حضور درخشان فیلم های مناطق محروم در آن است.

 

هدف از جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان شناسایی استعدادها است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از استقبال کودکان و نوجوانان شرکت کننده حاضر در سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: از شما فرزندان تشکر می‌کنم که خودتان متولی برگزاری جشنواره هستید. امسال تعداد زیادی از داوران و خبرنگاران از خود بچه‌های اصفهان هستند که این ابتکار خیلی خوبی‌است.

اسماعیلی با اشاره به سیاست جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: مقصود ما از انتخاب شعار «به قله نزدیکیم» برای این دوره از جشنواره این است که ما به قله‌های بلند افتخارات و تمدن نوین اسلامی نزدیکیم قله‌هایی که ماحصل پیروزی انقلاب اسلامی و خون شهداست.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان از پانزدهم تا بیستم مهر ۱۴۰۲ (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 1727362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha