طوفان الاقصی/ افزایش آمار تلفات اسرائیل 300 کشته و 1590 مجروح

در حمله گردان عزالدین قسام وابسته به شاخه نظامی حماس علیه اسرائیل، 300 اسرائیلی کشته، 1590 نفر زخمی شدند که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است. همچنین 750 نفر مفقود و 100 نفر به اسارت فلسطینیان در آمده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عرب 48، گردان‌های عزالدین قسام، بازوی نظامی جنبش حماس عملیات نظامی بی‌سابقه‌ای را علیه رژیم صهیونیستی به راه انداختند که آن را «طوفان الاقصی» نامید و هزاران موشک به اسرائیل پرتاب کرد و  همچنین به شهرک صهیونیستی «غلاف غزه» حمله کردند و ده ها نفر را ربوده و به غزه انتقال داد.

بمباران شدید برج های مسکونی در غزه

گروه‌های مقاومت در نوار غزه در دومین روز از «طوفان الاقصی» در حالی که جنگنده‌های اسرائیل حملات شدیدی را به نوار غزه انجام دادند، در سحرگاه و صبح یکشنبه به شهرک‌های «غلاف غزه» شلیک کردند. جنگنده‌های اسرائیلی مکان های غیرنظامی و ساختمان های مسکونی و بسیاری از خانه‌های غیرنظامیان از جمله خانه های رهبران حماس را هدف قرار دادند.

سخنگوی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: نیروی هوایی طی 24 ساعت گذشته صدها اماکن نوار غزه از جمله برج ها و ساختمان های مسکونی، موسسات خدماتی و بانکی و همچنین پروژه های زیربنایی را مورد حمله قرار دادند.

به موازات آن، نیروهای اشغالگر از آغاز تخلیه کامل غلاف غزه همزمان با ادامه حملات خود به نوار غزه خبر دادند.

شهادت 256 فلسطینی در غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی 24 ساعت گذشته 256 فلسطینی از جمله 20 کودک شهید و 1788 فلسطینی از جمله 121 کودک در غزه مجروح شدند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تا ساعت 23:30 شب حداقل 300 اسرائیلی کشته و 1590 نفر مجروح شدند که از میان این مجروحان، 19 نفر در وضعیت بد، 293 نفر وخیم، 315 نفر متوسط، 715 نفر در وضعیت خفیف، 20 مورد وحشت و 181 مجروح تحت بررسی پزشکی قرار دارند.

حمله موشکی به عسقلان

مقاومت فلسطین صبح روز یکشنبه 100 گلوله راکت از نوار غزه به سمت عسقلان شلیک کرد که در نتیجه آن 6 اسرائیلی زخمی شدند.

یک زن اسرائیلی بر اثر اصابت موشک به ساختمانی در عسقلان به شدت مجروح شد و 5 نفر دیگر نیز به طور جزئی مجروح شدند.

همزمان با حملات خشونت آمیز هواپیماهای اشغالگر به نوار، آژیرهای هشدار در اشکلون، سدروت و تعدادی از شهرک های «غلاف غزه» به صدا درآمدند.

یک ضربه مستقیم به خانه ای در سدروت ثبت شد، اما هیچ آسیبی در محل گزارش نشد.

شهدا از زیر آوار خانه های ویران شده بیرون آمدند

سحرگاه و بامداد یکشنبه، نیروهای امداد و نجات فلسطینی اجساد 18 شهید را از زیر آوار خانه‌ها و برج‌های مسکونی تخریب‌شده در حملات رژیم صهیونیستی بیرون آوردند.

یک ایستگاه رادیویی محلی، پس از هدف قرار گرفتن خانه ای متعلق به خانواده شعبان در غرب شهر غزه، 4 شهید پیدا شدند.

750 اسرائیلی همچنان مفقود هستند

روزنامه «جروزالم پست» گزارش داد: برآوردهای غیررسمی حاکی از آن است که حدود 750 اسرائیلی همچنان مفقود هستند، در حالی که رسانه ها اطلاعاتی را منتشر کردند مبنی بر اینکه گردان های القسام ده ها اسرائیلی اعم از نظامی و غیرنظامی را ربوده و اسیر کرده و به نوار غزه منتقل کرده اند.

360 مجروح در عسقلان

بیمارستان «بارزیلایی» در عسقلان صبح یکشنبه اعلام کرد: در نتیجه حملات مقاومت فلسطین 360 اسرائیلی در عسقلان مجروح شدند که در بیمارستان بستری شده اند و 96 مجروح در وضعیت وخیم قرار دارند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از کشته شدن 300 نفر و زخمی شدن بیش از 1590 زخمی در عملیات طوفان الاقصی توسط گردان های القسام خبر داد.

راهپیمایی به سمت «غلاف غزه»

ارتش اسرائیل، آژیرهای خود را در مورد نفوذ مشکوک پهپادهای پرتاب شده از نوار غزه فعال کرد.

ساکنان اشکول از نفوذ جدید شبه نظامیان فلسطینی به این منطقه خبر دادند.

گردان‌های القسام نیز در بیانیه‌ای تأیید کردند: «نیروهای مقاومت پس از کنترل پایگاه نظامی رعیم، مقر لشکر متخاصم غزه و انجام وظایف محوله، به سلامت به نوار غزه بازگشتند.  

درگیری با القسام در 8 اماکن اسرائیلی ادامه دارد

اگرچه 24 ساعت از عملیات طوفان الاقصی می گذرد و بیش از 1000 نیروی مقاومت از گردان های القسام به شهرک های «غلاف غزه» و شهرک های اسرائیلی در جنوب نفوذ کردند، درگیری ها همچنان در 8 اماکن اسرائیلی ادامه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد: عملیات همچنان در 8 نقطه در اطراف نوار غزه ادامه دارد، ما برای رویارویی در همه جبهه ها آماده هستیم و به حفظ امنیت شهروندان اسرائیلی ادامه خواهیم داد.

26 سرباز و افسر اسرائیلی بر اثر گلوله های القسام کشته شدند

ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز یکشنبه اسامی 26 سرباز و افسر اسرائیلی را منتشر کرد که با شلیک گلوله فلسطینیان در غلاف کشته شدند.

از جمله کشته شدگان در صفوف ارتش در نوار غزه عبارتند از  فرمانده تیپ نهال، فرمانده گردان ارتباطات، جانشین فرمانده یگان ماژلان، یک فرمانده گروهان و یک فرمانده دسته در فرماندهی جبهه داخلی است.

یورش به اماکن مسکونی که خانه های رهبران حماس را هدف قرار دادند

مردم نوار غزه شب سختی را در نتیجه حملات شدید هوایی که مناطق مختلف نوار غزه را هدف قرار داد و همزمان با شلیک سلاح‌های ارتش اشغالگر و توپخانه در سواحل و شرق نوار غزه سپری کردند.

در سحرگاه روز یکشنبه، هواپیماهای اشغالگر چندین خانه را در شمال، جنوب و مرکز نوار غزه بمباران کردند که یکی از آنها بر سر ساکنان آن در بیت حانون سقوط کرد و حدود 12 شهید و تعدادی مجروح بر جای گذاشت. خسارت هنگفتی که به محیط اطراف خانه وارد شده است.

بمباران اسرائیل یک برج مسکونی (الاکلوک) در محله النصر در غرب غزه را هدف قرار داد و قبل از آن برج وطن در مرکز شهر که یکی از معتبرترین برج های تجاری در نوار غزه است، هدف قرار گرفت که شامل ده ها اداره و موسسه خدماتی بود.

بامداد یکشنبه، هواپیماهای جنگی اشغالگر با چندین موشک ساختمان تعقیب دولت در شهر غزه را بمباران کردند و آن را به طور کامل تخریب کردند.این بمباران همچنین بسیاری از منازل رهبران حماس را هدف قرار داد.

تخلیه کامل ساکنان «غلاف غزه»  

بامداد یکشنبه، مقامات رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه حملات خود به نوار غزه، از آغاز تخلیه کامل ساکنان «غلاف غزه» خبر دادند، در حالی که عملیات «طوفان الاقصی» به کشته شدن 300 اسرائیلی و زخمی شدن بیش از 1590 نفر منجر شد.

256 شهید در اثر تجاوزات اشغالگران به غزه

وزارت بهداشت فلسطین بامداد یکشنبه اعلام کرد: در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه طی 24 ساعت گذشته 256 شهروند از جمله 20 کودک شهید و 1788 شهروند از جمله 121 کودک مجروح شدند.

کد خبر 1727523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha