«طوفان الاقصی»، وقتی مقاومت غیرممکن‌ را امکان پذیر می کند

عملیات «طوفان الاقصی» نه تنها ضعف و شکنندگی رژیم صهیونیستی را ثابت کرد، بلکه این واقعیت را به اثبات رساند که مقاومت می توانند معادلات راهبردی را تغییر دهد و غیرممکن را ممکن کند.

خبرگزاری شبستان، بین الملل: «إنّ اوهن البیوت لبیت العنکبوت»( سست ترین خانه‌ها، خانه‌ی عنکبوت است)، عملیات «طوفان الاقصی» تاکیدی بر آیه 41 سوره عنکبوت است که ضعف و شکنندگی رژیم صهیونیستی را به اثبات رساند.

در طول سال‌های متمادی، مقاومت فلسطین خود را شبانه روز برای نبرد بزرگ با اشغالگران صهیونیستی آماده کردند تا روزموعد برای اجرای این عملیات بزرگ رسید.

مقاومت در این مسیر جانفشانی‌ها و شهدای بسیاری را تقدیم کرد و امروز با قدرت و اقتدار وارد نبرد بزرگ با اشغالگران شد تا در سطح سیاسی و امنیتی و اطلاعاتی  و حتی نظامی غافلگیرکنند باشد، به همین دلیل هیچ کس در موفقیت شگفت انگیز عملیات«طوفان الاقصی» از آغاز آن تردیدی ندارد.

مقاومت فلسطین در این نبرد توانست پس از 17 سال محاصره تحمیلی، غیرممکنی را ممکن کند و با تسلط بر توانایی‌هایش، سلاح ساخته است و همه موانع و فشارها و جنگ‌هایی را که قصد تضعیف شان را داشت، پشت سر بگذارد و با راهبردی روشن توانست به قدرت نظامی دست پیدا کند و معادلات راهبردی را تغییر دهد.

شکی نیست که نبرد کنونی سخت‌ترین نبرد برای رژیم اشغالگر صهیونیستی است که واقعیت ذهنی گذشته آنها و تصویر قدرتمند اسرائیل دربرابر جهانیان شکست شد.

آنچه در مرزهای نوار غزه رخ داد به یک رویا نزدیک‌تر است، آنچه امروز ما به عنوان فلسطینی و به عنوان امت عربی و اسلامی آرزو داشتیم. ما معتقدیم که این مسئله ممکن بود سال‌ها به طول بینجامد، اما امروز به یک واقعیت تبدیل شده است و با دستان مبارزان قهرمان مقاومت محقق شده است.

در سطح اطلاعاتی و امنیتی، رژیم صهیونیستی دچار شکست اطلاعاتی بزرگی شد، باوجود اینکه هزاران مبارز القسام در حمله به 50 پایگاه نظامی ارتش اشغالگر در طول مرز نوار غزه مشارکت داشتند، اما هیچ اطلاعاتی در این باره به دست ارتش اشغالگر نرسید و به شدت غافلگیر شدند. اولین ضربه مقاومت تاثیر بسیاری در میان نیروهایش گذاشت.

اما در سطح نظامی نیز سامانه اشغالگران با اولین ضربه مقاومت درهم فروپاشید و به تمام خطوط دفاع در مرز غزه یورش برده است تا به شهرک‌های صهیونیستی در غلاف غزه دست پیدا کردند و بر آنها مسلط شدند.

تلاش نظامی مقاومت  بر هدف قرار دادن اماکن تحت سیطره لشکر غزه که متشکل از 20 هزار سرباز صهیونیستی است، متعلق به منطقه جنوب در ارتش صهیونیستی تمرکز دارد. اما ضربه دردناک رسیدن یگان‌های مقاومت به فرماندهی این لشکر در پایگاه «رعیم» است. درگیری‌ها ساعت‌ها در داخل آن ادامه داشت و این مسئله ای است که لشکر غزه را به طور کامل زمین گیر کرد و مقاومت توانست به طور کامل بر غلاف غزه مسلط شود.

این عملیات بلافاصله پس از اعیاد یهودی و باتوجه به ساعت صفر که تعیین آن با داده‌های میدانی دقیق مشخص شد، انجام شد و مقاومت توانست تا اشغالگران را شوکه و غافلگیر کند، تجربه ای که از 50 سال پیش تاکنون نداشتند.

مقاومت در این سال‌ها منتظر زمان مناسب برای پاسخ به رژیم صهیونیستی بود که این زمان مناسب را برای پاسخ انتخاب کرد، زیرا رهبری مقاومت برآورد کرد که این زمان مناسب برای مقابله با رویکرد رژیم راست افراطی است که می خواهد واقعیت مسجد الاقصی را تغییر دهد و برای الحاق کرانه باختری تلاش می کند.

این نبرد پیامدهایی را برای مقاومت ترسیم می کند که به خوبی برای مقابله با همه سناریوهای غافلگیرکننده آماده است. به همین دلیل این نبرد پس از بررسی و مطالعه فراوان در سطوح میدانی، سیاسی، نظامی که سالها به طول انجامید، انجام شد.

در سطح سیاسی نیز مقاومت فلسطین ثابت کرد بر اصول و مبانی سیاسی خود راسخ است و هرگز از حفاظت از اصول فلسطین و مقدسات دست نمی کشد. همه وعدهای سیاسی درباره حفاظت از مسجدالاقصی و آزادی اسیران دربند رژیم صهیونیستی را عمل می کند، نه در وهم و خیال است و نه به شعار بسنده می کند، بلکه قول خود را همیشه به عمل تبدیل می کند.

عملیات طوفان الاقصی نتیجه شکست تلاش‌های سیاسی است که دو سال پس از نبرد سیف القدس به منظور توقف جنایت‌ها و برنامه‌های اسرائیلی در قبال مسجد الاقصی و شهر قدس و سهل انگاری رژیم صهیونیستی در مسئله تبادل اسرا بین مقاومت و اشغالگران است.

 همه این عوامل باعث شد مقاومت فلسطین این عملیات را  تسریع کند، به طوری که فرماندهان بزرگ مقاومت بارها از طریق «محمد الضیف» فرمانده کل گردان های القسام و «یحیی السنوار» فرمانده جنبش حماس در غزه نسبت به اقدامات صهیونیست‌ها هشدار دادند. یحیی السنوار در غزه تاکید کرده بود که اگرمسئله پرونده سربازان اسیر تا اواسط سال جاری حل نشود، حماس صفحه خود را می بندد و راه حل های دیگری ارایه خواهد داد.

از منظر سیاسی، جنبش حماس ثابت کرده است که کارش از جنبه راهبردی برای آزادی است و وارد نشدن به جنگ با رژیم صهیوینستی در ماه می امسال علت منطقی داست که به سمت جنگ نرفت، جنگی که اشغالگران برای آن آماده شده بودند. اما حماس تاکید کرد که آنها هستند که زمان را برای پیروزی مقاومت تعیین می کنند و با انتخاب زمان عملیات طوفان الاقصی، سران صهیونیستی را غافلگیر کردند و آنها را زمین گیر کردند.

مقاومت با این عملیات ثابت کرد که آیه 41 سوره عنکبوت «إنّ اوهن البیوت لبیت العنکبوت»( سست ترین خانه‌ها، خانه‌ی عنکبوت است) بر سستی و شکنندگی رژیم صهیونیستی تاکید دارد و اگر همه مسلمانان به وحدت و اجماع واحد برسند می توانند سرزمین‌های اشغالی را آزاد کنند.

کد خبر 1727557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha