انقلاب‌های مصر و یمن بازتاب جمهوری اسلامی ایران در جهان

معاون پژوهش و ارتباطات بنیادشهید، انقلاب‌های مصر و یمن را بیانگر تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در دنیا خواند و گفت: سوء استفاده آمریکایی‌ها برای مصادره انقلاب‌های این دو کشور تنها عامل نگرانی در دنیا است.

عباس خامه‌یار، معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید و امور ایثارگران پیرامون مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به خبرنگار شبستان گفت: پیشرفت و توسعه علمی در زمینه‌های فناوری، سلول‌های بنیادین و انرژی هسته‌ای از مهم‌ترین و عمده‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که موجب ارتقای جایگاه ایران و قدرتمندی جمهوری اسلامی در صحنه‌های بین‌المللی شده است.

 

وی با اشاره به فتنه سال 88 تصریح کرد: نفوذ دشمن یکی از آفت‌های دموکراسی است و با توجه به نقطه کوری که سال گذشته در کشور وجود داشت دشمن توانست با سرمایه‌گذاری‌های عظیم و بکارگیری امکانات و تکنولوژی پیشرفته تا حدودی در جامعه ما نفوذ پیدا کرده و فتنه سال گذشته را به وجود آورد.

 

خامه‌یار با بیان اینکه وحدت و یگانگی مردم مانع از تحقق اهداف دشمن در فتنه سال 88 شد، خاطرنشان کرد: ما این وحدت و یگانگی را با تأسی از جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف که انقلاب‌شان توسط کشورهای آمریکایی در حال مصادره است شاهد هستیم.

 

خامه‌یار تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های دشمن علیه ایران و سایر کشورهای اسلامی بر اساس تجربیات انقلاب اسلامی در طول 32 سال پیروزی جمهوری اسلامی طرح ریزی شده است. 

 

معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید و امور ایثارگران، انقلاب مردم یمن و مصر را نمادهایی از تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در کشورهای دنیا عنوان کرد و افزود: حضور مردم در نمازهای جمعه، برپایی نمازهای جماعت در میادین شهر و برخوردهایی که صورت می‌گیرد و شعارهایی که داده می‌شود بیانگر تأثیرگذاری انقلاب اسلامی بر این کشورها است.

 

وی با بیان اینکه سوء استفاده آمریکایی‌ها برای مصادره انقلاب‌های مصر و یمن تنها عامل نگرانی در دنیا است، اظهار کرد: جایگزینی "عمر سلیمان" به عنوان رئیس سازمان امنیت مصر به جای "حسنی مبارک" پس از سی سال، نشان‌دهنده دخالت آمریکایی‌ها برای شرایط احتمالی بعد از حسنی مبارک است.

 

خامه‌یار گفت: برخلاف انقلاب اسلامی که از یک رهبری واحد برخوردار بود، در این انقلاب‌ها ما شاهد یک خلاء یا تعدد رهبری هستیم که این امر یک خطر عمده برای آنها به شمار می‌رود، هر چند آگاهی مردم در سطح بالایی قرار دارد.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 17276

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha