همبستگی کشورهای مختلف جهان با «طوفان الاقصی»

کشورهای مختلف جهان مراسم‌هایی را برای یاری مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان الاقصی» علیه اشغالگران اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، در بیش از ۳۰ شهر آمریکا، اقلیت‌های عربی و فلسطین و فعالان آمریکایی حامی غزه مراسم‌ها و تجمع‌هایی را در همبستگی با مقاومت فلسطین و مسجد الاقصی برگزار شد.

خبرنگار المیادین گزارش داد: حامیان فلسطین در برابر کاخ سفید در واشنگتن تظاهرات کردند. همچنین تظاهرات‌های دیگری، فردا دربرابر منازل اعضای کنگره آمریکا برای خنثی کردن تلاش‌های حمایت گرانه از اسرائیل برگزار خواهد شد.

درحالی کشورهایی مانند فرانسه و آلمان و انگلیس اعلام کردند:تدابیر امنیتی برای جلوگیری از تظاهرات حمایت گرانه از فلسطین اتخاذ می شود که خودروها در خیابان‌های انتاریوی کانادا در حمایت از مقاومت فلسطین می چرخید و شادی می کردند.

در شهر برایتون در انگلیس، شماری زیادی از حامیان فلسطین با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین تجمع کردند. در شهر منچستر در انگلیس نیز با برگزاری راهپیمایی شعارهایی مانند «آزادی برای فلسطین» سرداده شد.

همچنین حادثه مشابه برایتون انگلیس نیز در شهر روتردام هلند رخ داد و مردم با در دست داشتن پرچم فلسطین حمایت خود را از مقاومت اعلام کردند.

شماری زیادی از آلمانی‌ها و حامیان فلسطین در آلمان در حمایت از فلسطین در برلین تجمع کردند.

در لبنان نیز تجمع‌هایی در همبستگی با عملیات «طوفان الاقصی» برگزار شد، شرکت کنندگان در این تجمع‌ها شعارهایی در حمایت مقاومت فلسطین سردادند.

مردم در شهرهای مختلف یمن از جمله صنعا، صعده، حجه، ریمه، تعز، حدیده، الجوف، ذمار و ابین در طول ۲۴ ساعت گذشته با راهپیمایی‌های گسترده حمایت خود را از عملیات طوفان الاقصی اعلام کردند.

مجلس نمایندگان یمن در صنعا اعلام کرد: عملیات طوفان الاقصی فرصتی برای امت عربی و اسلامی به منظور احیای صفوف عربی و اسلامی و روح جهاد است.

«عبدالعزیز بن حبتور» رئیس دولت موقت صنعا گفت: عملیات طوفان الاقصی در فلسطین سرآغاز سقوط پروژه صهیونیستی و درسی از تاریخ برای همه جهانیان در حال و آینده است.

در دمشق سوریه نیز روی دیوارهای سالن اپرا در میدان الامویین پرچم فلسطین با نور انداخته شد و اینگونه همبستگی با عملیات «طوفان الاقصی» اعلام شد.

در بحرین نیز راهپیمایی‌های گسترده‌ای در محکومیت عادی سازی و حمایت از فلسطین در نبرد طوفان الاقصی برگزار شد.

بغداد پایتخت عراق نیز جشن‌ها و راهپیمایی‌های را نیز در حمایت از عملیات طوفان الاقصی برگزار کرد که در جریان این جشن‌ها و راهپیمایی‌ها پرچم عراق و فلسطین برافراشته شد.

مردم شهر اعظمیه عراق نیز تجمعی را در همبستگی با ملت فلسطین با برافراشتن پرچم‌های فلسطین برگزار کرد و شعارهایی در حمایت از مقاومت سرداده شد.

در بصره جنوب عراق نیز تجمعی برای حمایت از برادران فلسطینی شان برگزار کردند و شعارهایی علیه اسرائیل و آمریکا سرداده شد.

تونس نیز شاهد راهپیمایی در حمایت از مقاومت فلسطین بود. تظاهرکنندگان خواهان آزادی فلسطین و حق مقاومت فلسطین در دفاع از خاک شان شد.

مردم تونس در جشن پیروزی مقاومت فلسطین خیابان‌ها آمدند و شعارهایی مبنی بر لزوم جرم انگاری عادی سازی روابط سرداده شد.

در موریتانی نیز راهپیمایی مردمی در خیابان‎های اصلی نواکشوت برگزار شد که شعارهایی در حمایت از مقاومت فلسطین و همبستگی با ساکنان نوار غزه سرداده شد.

کد خبر 1727702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha