جمهوری اسلامی با رهبری جبهه مقاومت تمام معادلات منطقه را به سمت پیروزی حق بر باطل هدایت کرد

اسماعیلی با بیان اینکه وقف امروز منشا خیرات و برکات فراوانی شده و به حوزه‌های جدی چون دانش‌های نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان ورود کرده که کمک به اقتصاد کشور است، گفت: از سازمان اوقاف در حوزه دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم زیرا رفتن وقف به سمت دانش و علم خدمت مبارکی است.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، «محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (۱۷مهرماه) در همایش ملی داوران وقف که در مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل ارم برگزار شد با اشاره به عملیات «طوفان‌الاقصی» گفت: پیروزی بزرگ جبهه مقاومت در فلسطین در روند اتفاقات منطقه در چهار دهه قبل طوری بود که جریان ملی مبارزه با صهیونیست‌ها احساس بن‌بست می‌کردند و کشور پیشتاز در عرصه مبارزه دست دوستی را به سمت صهیونیست‌ها دراز کرد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و پیش‌بینی امام راحل، نشانه‌های ضعف و شکست برای هواداران این رژیم آشکار شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با رهبری جبهه مقاومت تمام معادلات منطقه را به سمت پیروزی حق بر باطل هدایت کرد و این پرچم به دست رهبر معظم انقلاب است، بیان کرد: در روزهای پایانی جنگ تحمیلی در ایامی‌ که برخی از روی سادگی مطلب می‌نوشتند که این جنگ چه عایدی داشت امام راحل چند حرکت را در پی جنگ تحمیلی پیش‌بینی کردند که یکی از فواید آن آزادی فلسطین و قدس بود که این پیش‌بینی امروز قابل لمس است.

وی ادامه داد: چه کسی این پیش‌بینی را می‌کرد که اینگونه در داخل خود سرزمین‌های اشغالی موقعیت تهاجمی همیشگی تبدیل به ترس و فرار شود و بچه‌های مقاوت آنها را مورد تعقیب قرار دهند؟، اگر چند دهه به عقب برگردیم این اتفاق شبیه افسانه بود اما امروز به واقعیت تبدیل شده است. امروز به برکت فرزندان انقلاب اسلامی و مقاومت، اسرائیل به این حد از اضمحلال رسیده است.

اسماعیلی در بخش دوم سخنان خود به موضوع وقف اشاره کرد و افزود: سازمان وقف متولی امور مهمی است. امروز هیچ مجموعه دینی را مشاهد نمی‌کنیم مگر اینکه به ‌واسطه این سنت دینی برای مردم حفظ شده باشد. آموزش، محافل دینی، امور درمانی و بخش زیادی از این مسایل در جریان وقف رخ می‌دهد، اما اولویت در فرهنگ پاسداری و صیانت از امر وقف است و هیچ موضوع و فعلی را در فرهنگ عمیق‌تر از وقف نداریم. وقف امروز منشا خیرات و برکات فراوانی شده و به حوزه‌های جدی چون دانش‌های نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان ورود کرده که کمک به اقتصاد کشور است.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز هر کسی در رقبه و حوزه وقف سوالی داشته باشد سازمان پاسخگو خواهد بود، گفت: از سازمان اوقاف در حوزه دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم زیرا رفتن وقف به سمت دانش و علم خدمت مبارکی است.

کد خبر 1727760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha