رشد 1.4 درصدی ولادت در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال، ولادت در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 1.4 درصد رشد داشته است.

علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با بیان اینکه سال گذشته 6 هزار و 594 ولادت در استان به ثبت رسیده است اظهارکرد: از ابتدای امسال، 6 هزار و 686 واقعه ولادت در این استان به ثبت رسیده که از این تعداد 3 هزار و 492 مورد پسر و سه هزار و 194 مورد دختر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع کل ولادت ها، چهار هزار و 704 مورد شهری  و هزار و 982 مورد روستایی ثبت شده و به ازای هر هزار نفر جمعیت 15 واقعه ولادت داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 1.4 درصدی داشته است.

زاهدی نیا با اشاره به آمار وفات در این شهرستان عنوان کرد: طی مدت جاری، دوهزار و 394 مورد وفات در استان به ثبت رسیده که از این تعداد، هزار و 322 مورد مرد و هزار و 702 مورد زن  بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی بیان کرد: از مجموع کل وفات های این استان، هزار و 341 مورد شهری و هزار و 53 مورد روستایی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 2 هزار و 414 مورد بوده، هشت دهم درصد کاهش داشته است.

زاهدی نیا اضافه کرد: به ازای هر هزار نفر جمعیت در استان خراسان شمالی، پنج فوتی به ثبت رسیده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

کد خبر 1728212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha