مسئله جمعیت جزو اولویت‌های جدی است و نباید به هیچ‌وجه از رأس مسائل خارج شود

استاندار مرکزی با اشاره به اهمیت پرداختن به مساله جوانی جمعیت، گفت: مسئله جمعیت جزو اولویت‌های جدی است و نباید به هیچ‌وجه از رأس مسائل خارج شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در نشست کمیته اقتصادی ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان که امروز شنبه (22 مهر) به ریاست استاندار و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی، مدیرکل امور بانوان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد، با تاکید بر اینکه دستگاه‌های ملی باید به تکالیف قانون جوانی جمعیت عمل کنند، گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مجری قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جهت بهره‌مندی مردم از مشوق‌های اقتصادی مقرر در قانون به تکالیف خود عمل کنند.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه عموماً قوانین بدون مقررات و ضوابط مصوب قابلیت اجرا ندارند، افزود: در بحث جوانی جمعیت هم قانون داریم و مقرراتی هم تدوین شده اما هنوز در موارد محدودی دستورالعمل‌ها مشخص نشده که این نقیصه باید به دستگاه‌های ملی منعکس شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسائل اولویت‌دار زیاد هستند و این آسیب‌هایی هم دارد، ادامه داد: مسئله جمعیت جزو اولویت‌های جدی است و نباید به هیچ‌وجه از رأس مسائل خارج شود.

این مقام ارشد استان در ادامه با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید با تشکیل شبکه‌ای از نیروهای کارشناسی و میانی پیگیری موضوع جمعیت را همواره در اولویت داشته باشند، ادامه داد: سرپرستی هر بانک یک نفر را با اختیار تام در حوزه تسهیلات جوانی جمعیت معرفی کند تا با تشکیل شبکه رابطین مسائل این بخش پیگیری شود.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه اخذ دو ضامن برای وام فرزندآوری جایز نیست و قانون صراحتا بر پرداخت تسهیلات با یک ضامن اشاره می‌کند، گفت: عملکرد بانک‌های استان در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در مجموع خوب بوده و بانک‌های خصوصی باید همراهی لازم را داشته باشند.

مقام عالی دولت در استان مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مجری قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جهت بهره‌مندی مردم از مشوق‌های اقتصادی مقرر در قانون به تکالیف خود عمل کنند، گفت: دستگاه های ملی، واحدهای استانی را در مقابل مطالبات مردم رها نکنند.

وی در پایان بر تشکیل جلسه‌ای به منظور بررسی موضوع درمان ناباروری در استان با حضور متولیان این بخش تأکید کرد.

گفتنی است بررسی مفاد اقتصادی قانون جوانی جمعیت و تدوین بسته اقتصادی پیشنهادی جهت پیگیری استانی و انعکاس برخی موارد به ستاد ملی جوانی جمعیت از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

کد خبر 1728575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha