آیین اختتامیه طرح ملی اوقات فراغت «مسجد کانون نشاط» برگزار می شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: آیین اختتامیه طرح ملی اوقات فراغت «مسجد کانون نشاط» با حضور اعضای ۱۶۰ کانون استان برگزار می شود.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت:  طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد در سال جاری با عنوان «مسجد کانون نشاط »در سطح ۱۶۰کانون فرهنگی و هنری استان برگزار می‌شود.

وی افزود: احصا و سطح بندی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اولین گام در این راستا بود و از بین هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری که در مساجد استان فعال هستند به سه سطح یک، دو و سه سطح بندی انجام گرفته است و ویژگی اصلی انتخاب کانون‌ها در این سطوح فعالیت و حضور میدانی بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: رقم خوردن نهضت بازگشت به مسجد توسط خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، مهارت افزایی، احساس ارزشمند بودن، توجه به ارزش‌های معنوی، غنی سازی اوقات فراغت و احیا و رونق دادن به مساجد از جمله مهمترین اهداف این طرح بود.

وی گفت: در سال‌های اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مسجدی تحت شعاع قرار گرفت اما با اتمام بحث این بیماری، برنامه ریزی تابستانی و اجرای طرح‌های تحت عنوان غنی سازی اوقات فراغت یکی از دغدغه‌های بسیار مهم برای رشد و بالندگی نوجوانان و جوانان است و اهمیت ویژه ای دارد.

رضایی ادامه داد: هدف از اجرای این ویژه برنامه تشویق این افراد برای انجام بهتر برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در سال های آینده و الگوسازی برای سایر فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

گفتنی است؛ آیین اختتامیه طرح ملی اوقات فراغت «مسجد کانون نشاط»  پنج شنبه، ۲۷مهرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن اجتماعات مخابرات استان برگزار می شود.

کد خبر 1729019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha