65 اثر خوشنویسی و خط تحریری به نمایش گذاشته شد

مدیر انجمن خوشنویسان شیروان گفت: به مناسبت گرامی داشت هفته خوشنویسی تعداد ۶۵ اثر خوشنویسی و خط تحریری از ۲۵ هنرمند و هنرجوی انجمن خوشنویسان شیروان به نمایش گذاشته شد.

علی رحیمی، مدیر انجمن خوشنویسان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: آثار نمایشگاهی در شیوه های چلیپا، قطعه نویسی، سیاه مشق، سطر نویسی و کتابت از غبار نویسی تا کتیبه نویسی با خطوط نستعلیق، ثلت، نسخ، شکسته و کوفی توسط جمعی از هنرمندان و هنرجویان انجمن خوشنویسان شهرستان به نمایش گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: در آیین افتتاح نمایشگاه از رباعیات خوشنویسی شده برگرفته از سخنان گهر بار امام علی علیه السلام به خط براتعلی پریشان در قالب ۳۲۰ چلیپا رونمایی شد.

رحیمی عنوان کرد: در این مراسم، خانواده پریشان به عنوان خانواده خوشنویس برگزیده، معرفی شد که تعدادشان که به دوره عالی و ممتاز رسیده اند هشت نفر می باشد که خردسال ترین عضو انجمن خوشنویسان شیروان که به دوره عالی راه پیدا کرده سینا پریشان است که متولد سال ۹۲ یعنی ۱۰ ساله است.

مدیر انجمن خوشنویسان شیروان اضافه کرد: برگزاری کارگاه تخصصی هنرهای تجسمی و خوشنویسی، معرفی یک خانواده خوشنویس، رونمایی از خوشنویسی یک جلد کتاب رباعیات، معرفی روستای خوشنویس و معرفی خردسال ترین خوشنویس از دیگر برنامه هایی بود که در این هفته اجرا شد.

کد خبر 1729669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha