شناسایی ۲۰۵ نقطه حادثه‌ خیز در چهارمحال و بختیاری

کیانی با اشاره به شناسایی ۲۰۵ نقطه حادثه‌ خیز در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های استان، تصریح کرد: از این تعداد ۱۷ مورد ایمن‌سازی و رفع سایر نقاط حادثه‌خیز با اولویت نقاط حساس‌تر در دستور کار قرار گرفته است.

خسرو کیانی با بیان اینکه ۴۷ روستای در معرض خطر در استان وجود دارد، به‌ خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این روستاها در معرض خطر سیلاب، زمین‌لفزاش و رانش کوه قرار دارند که ایمن‌سازی و درجاسازی این روستاها نیز در دست اقدام است.
مدیرکل بحران استانداری چهارمحال و بختیاری همچنین از تامین و ارسال ارزاق عمومی برای مردم مناطق دوردست و کوهستانی استان خبر داد و گفت: راه ارتباطی برخی روستاها با اولین بارش برف با مرکز شهرستان قطع می‌شود از همین رو برای رفاه حال این روستاییان مواد غذایی و سوخت مورد نیاز آنها تامین و ارسال شده است.
کیانی یادآور شد: همچنین تمامی راهدارخانه، پایگاه‌های امداد و نجات کوهستان و اورژانس‌های بین راهی در استان فعال و آماده‌سازی شده است.
مدیرکل بحران استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: نیم دوم سال نیمه بارش‌ها در استان است و بر اساس آن رخدادهایی با منشا جوی و اقلیمی در این نیمه از سال بیشتر است از همین رو در خصوص آمادگی مدیریت بحران باید جدی‌تر و گسترده‌تر وارد عمل شد.
کیانی خاطرنشان کرد: از همان ابتدای پاییز شرح وظایف هر یک از دستگاه‌های امدادی و خداماتی در استان تدوین و ابلاغ شده و متناسب با وظیفه هر دستگاه، نظارت‌ها بر رفع نقاط حادثه‌خیز در حال انجام است.
کد خبر 1729797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha