تأکید فرمانده سپاه خراسان جنوبی بر تقدیر از هنرمندان پیشکسوت

سردار مهدوی با بیان اینکه بسیاری از هنرمندان و پیشکسوتان به فراموشی سپرده شدند، در خصوص همراهی و حمایت برای حضور در برنامه تقدیر از پیشکسوتان که مورد بی مهری و غفلت واقع شدند اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی- فرمانده سپاه انصارالرضا(ع)  خراسان جنوبی امروز (۳۰ مهر) در مراسم تودیع و تکریم مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان با اشاره به نقش هنر و هنرمندان در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در همه عرصه ها، روزهای آغازین انقلاب و دفاع مقدس؛ نقش هنر و هنرمندان را نمی‌توان نادیده گرفت و با  فیلم، مداحی، و ... تاثیر بسزا و شگفت انگیز در جامعه ایجاد کرده و در عرصه های مختلف مانند دفاع مقدس  با صدا و نوای کویتی پور، آهنگران شاهد ایجاد انرژی مضاعف در جوانان و پر کردن جبهه ها بودیم.

وی گریزی به نقش هنر و هنرمند در دفاع مقدس زد و افزود: حرکت، آوا، مداحی، تئأتر خیابانی و دیگر عرصه های هنری در جای خود تأثیر بسزا و شگفت انگیزی در جامعه ایجاد می کند.

سردار مهدوی با بیان اینکه نمی توان نقش برجسته هنر را در عرصه های مختلف نادیده گرفت، افزود: جایگاه هنر و هنرمند در عرصه سازندگی بعد از دفاع مقدس نیز نقش تأثیرگذار و ارزنده دارد و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

به گفته وی امروزه هم تاثیر هنر و ایفای نقش هنرمندان برای نسل جوان کم نیست و دشمن با طمع، این اثرات را دیده و توجه خود را به سمت جامعه هنری سوق داده و به دنبال استفاده از ظرفیت و بستر جامعه هنری است که هوشیاری و بصیرت هنرمندان رامی طلبد که با برنامه ریزی بهتر حرکت کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی یادآور شد: امروزه ذائقه با زبان هنر به خصوص برای نسل جوان بهتر جواب می دهد و می توان اقدامات و پیشرفت های نظام را از این طریق به آنها منتقل کرد و این مهم وظیفه هنرمندان و دولتمردان و مسئولان را سنگین تر می کند و باید به جامعه هنری توجه بیشتری کرد.

سردار مهدوی تأکید کرد: در برنامه و جلساتی که از پتانسیل هنرمندان استفاده می شود میزان استقبال مردم بالاتر است و نمی توان توجه به قشر هنرمند را نادیده گرفت چرا که در تحکیم انقلاب نقش بهتری ایفا می کنند.

به گفته وی در مجموعه بسیج و سپاه به سمتی می رویم که با نگاه راهبردی و تخصصی بتوانیم در عرصه‌ هنر از افرادی استفاده کنیم که تخصص و راهبرد خوبی دارند و می توانند به جامعه کمک کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه به فراموشی سپرده شدند، در خصوص همراهی و حمایت برای حضور در برنامه تقدیر از پیشکسوتان که مورد بی مهری و غفلت واقع شدند اعلام آمادگی کرد.

وی برگزاری اینگونه جلسات را به مثابه آیینه برای نسل جدید دانست که باعث افزایش انگیزه هنرمندان جوان می شود.

در ادامه علی فرخنده - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد رشد فرهنگ و هنر استان هستیم، افزود: در اجرای پروژه های فرهنگی و هنری در این دولت رو به رشد هستیم و پروژه های نیمه تمام از ۱۰ سال گذشته به همت دولت و اعتبارات اختصاص یافته در دور اول و دوم سفر رئیس جمهور به استان، آغاز شده است.

وی افزود: مجتمع خانه فرهنگ با ۲ هزار متر زیر بنا جزو اولین پروژه های آغاز شده است و به زودی با حضور مهمان کشوری افتتاح می شود.

فرخنده یادآور شد: یکی از رویدادهای پیش روق برگزاری اولین یادواره ۲۵ شهید هنرمند استان است که به زودی و برای اولین بار در استان با همکاری هیأت رزمندگان، بسیج هنرمندان و دستگاهای عضو برگزار می شود.

وی از دیگر اقدامات به رونمایی از کتاب هنرمردان خدا در یادواره شهدای هنرمند اشاره کرد و گفت: این کتاب در خصوص سرگذشت شهدای هنرمند با نگارشی متفاوت و جوان پسند آماده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز اعلام آمادگی کرد که سهم خود را در فرهنگ و ارشاد در مجموعه تقویت بسیج هنرمندان به کار گیرد تا خلأ های جدی پیش رو از بین برود.

فرخنده به ظرفیت غنی و بالقوه در حوزه  هنری استان اشاره کرد و افزود:  می توان با همت، تلاش و برنامه ریزی شاهد آینده نوید بخش و روشنی باشیم.

به گفته وی بخش کمی هنر را برای هوا می خواهند و ما هنر را برای هویت می خواهیم و امید است در راستای تقویت هویت ایرانی اسلامی از زبان پیش برنده هنر استفاده کنیم.

 در ادامه حسین یوسفی- مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان هم از اهداف پیش رو  به حمایت از تولید و پرورش استعدادهای هنری اشاره کرد و گفت: سازمان بسیج هنرمندان قرار نیست در امورات محوله واگذار شده  به تفکیک هنرمندان بپردازد.

به گفته وی هنرمند کسی است که نسبت به نظام، انقلاب و مردم دغدغه مند است و خوشبختانه در استان هیچ هنرمند زاویه دار با نظام و انقلاب نداریم.

در ادامه از زجمات محمد ارشادی نیا تشکر و حسین یوسفی به عنوان مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان معرفی شد.

کد خبر 1729942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha