غزه و فلسطین آرزوی استکبار برای مقابله با تمدن سازی اسلامی را بر باد داد

حجت الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه نویدبخشی فلسطین در تحقق تمدن های اسلامی از دیگر محورهای بیانیه گام دوم است گفت : آرمان فلسطین به ویژه غزه خط بطلان بر آرزوهای آمریکایی ها در جلوگیری از روند تمدن اسلامی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام عباس محمدحسنی در چهارمین همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مورد نگاه به آرمان فلسطین در این بیانیه گفت: با گذشت پنج سال از صدور بیانیه مثل این است که این بیانیه همین امروز صادر شده و کهنگی در آن راه ندارد و در آینده هم نخواهد داشت زیرا خاستگاه آن قرآن است و تمام موارد بیانیه ریشه در قرآن دارد زیرا قرآن کهنگی بردار نیست و جاودانگی دارد و بیانیه هم همین گونه است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: از دلایل جاودانگی بیانیه گام دوم انقلاب جامعیت و کاملیت بیانیه نسبت به موضوعات راهبردی و کلیدی جهان اسلام است که همواره مورد توجه خواهد بود و کانون توجه فرهیختگان قرار دارد و به دست فراموشی سپرده نمی شود.

وی یادآور شد: این بیانیه همواره به روز خواهد ماند. از جمله موارد مهم این بیانیه آرمان فلسطین  است که در حال حاضر آرمان فلسطین یکی از مسایل اولیه امت اسلامی است و در این بیانیه به شدت مورد توجه قرار گرفته است. به خصوص در این روزها که ما شاهد دشمنی ها و نسل کشی ها و جنایات بشری توسط صهیونیسم علیه ملت مقتدر و مظلوم فلسطین به ویژه مردم مقاوم غزه هستیم.

حجت الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: با وجود بیانیه گام دوم هرگز آرمان فلسطین از صدر اول مسایل جهان اسلام تغییر نمی یابد و این بیانیه هرگز اجازه نمی دهد رتبه نخست در جهان اسلام که به فلسطین اختصاص دارد از دست برود و همواره آزادی فلسطین و آرمان آن در کانون توجه ملت اسلامی به عنوان مسئله نخست امت اسلامی قرار دارد و چه بسا موضوع فلسطین به مسئله نخست بشریت تبدیل شود.

وی یادآور شد: به نظر می رسد در آینده شاهد آن خواهیم بود که آرمان فلسطین به مسئله اول بشریت تبدیل شود و گواه ما بر درستی این برداشت جانمایی آرمان فلسطین در محورهای اصلی بیانیه گام دوم است.

 وی با بیان اینکه فلسطین در جای جای این بیانیه به عنوان یک موضوع اولویت دار مطرح شده است، گفت: محور نخست ما بر صحت این گفتار این است که آرمان فلسطین همیشگی است و تاریخ مصرف ندارد و جاودانه است زیرا رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم شعارهای انقلاب اسلامی  را عامل ماندگاری انقلاب می داند و شعارهایی که ماهیت جهانی و فطری دارند، غیر قابل فراموشی هستند. ما شعارهای انقلاب را مطالعه می کنیم و از مهمترین شعارهای انقلاب آزادی قدس شریف از چنگال صهیونیسم غاصب است.

وی گفت: خوشبختانه امروز آزادسازی قدس شریف جنبه جهانی پیدا کرده است و امروز همه فلسطینی ها به موضوع فلسطین فکر می کنند و بعد از انقلاب و پیروزی آن آزادسازی قدس آرمان آزادی خواهان شده است به ویژه آزادی خواهان مسلمان و جهادگران اسلامی و البته باید بگوییم که امروز دیگر ما تنها نیستیم و شعار آزادی قدس از مسیحیان و حتی بودایی ها می شنویم  و از تمام انسان های شرافتمند حتی در انگلستان و هندوستان و حتی در قلب فلسطین اشغالی توسط تمام انسان های شرافتمند شنیده می شود که به آرمان فلسطین می اندیشند.

وی با بیان اینکه آرمان فلسطین جزو شعارهای اصلی و فطری انقلاب مطرح شده است، گفت: باید به خاطر رهبری هوشمند و فرزانه شاکر باشیم که نکاتی را می بینند که دیگران در آینه نگاه فلسطین نمی بینند. رهبری ما با هوشمندی تمام کارکردهای آرمان فلسطین را از بایگانی تاریخ به روی میز و در معرض نگاه همه جهانیان در تاریخ قرار دادند و این کار بزرگ امامین انقلاب با نظریه معقول بود که قدس شریف از بحر تا نهر غیر قابل خدشه خواهد بود.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز فلسطین و آرمان آن به مظهر تقابل استکبار و اسلام تبدیل شده است و تقابل میان منطق اسلام و قدرت استکبار جهانی است که البته موضوع بسیار مهمی است و جزو برکات آسمانی امامین انقلاب است که دنیا را به سمتی هدایت کردند که دیگر تقابل امپریالیسم و کمونیسم وجود ندارد و اکنون تقابل اسلام و استکبار است و این یعنی بازیگری موثر مکتب نورانی اسلام در برابر مکاتب ظلمانی دیگر.

حجت الاسلام محمدحسنی گفت: در این تقابل هر از گاهی موضوع مظهر تقابل قرار می گیرد. امروز مظهر تقابل اسلام و استکبار فلسطین و به ویژه ایستادگی غزه در برابر استکبار است و همه جهان اسلام یک طرف و یک طرف دیگر غزه تمدن ساز است و این از شاهکارهای بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با بیان اینکه نویدبخشی فلسطین در تحقق تمدن های اسلامی از دیگر محورهای بیانیه گام دوم است، افزود: برای دست یابی به تمدن اسلامی باید قطعات جورچین را کنار هم بگذاریم تا شکل بگیرند. یکی از مهمترین نقش ها را فلسطین بر عهده دارد. امروز غزه و فلسطین باطل و سحر آمریکا و اذناب آنها در مقابل روند تمدن سازی اسلامی هستند.

وی اظهار کرد: آمریکایی ها اعلام کردند هرگز نخواهیم گذاشت تمدن اسلامی شکل بگیرد و جمهوری اسلامی 40 سالگی را نخواهد دید اما امروز شاهدیم که انقلاب اسلامی ایران از هر مقطعی قوی تر است و برای تحقق آرمان ها در تمدن سازی اسلامی موفق تر از گذشته به این هدف نزدیک شده است. آنها نه تنها نتوانستند مانع شکل گیری تمدن اسلامی شوند بلکه ناامید از این موضوع شدند و حتی سرعت تمدن اسلامی را نتوانستند کند کنند چه برسد که آن را متوقف کنند. آرمان فلسطین به ویژه غزه خط بطلان به آرزوهای آمریکایی ها در جلوگیری از روند تمدن اسلامی است.

 رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: با تمام جنایات جنگی که آمریکایی ها در فلسطین و غزه مرتکب می شوند اما هر روز به نابودی نزدیک تر می شوند و زمینه های پیروزی نهایی غزه را فراهم تر می کنند. این امر تجلی یکی از مهمترین مولفه های تمدن اسلامی است که مقاومت و ایستادگی امت اسلامی در برابر زورگویان و قلدران جهان اسلام را نشان می دهد و همچنین سلطه ناپذیری ملت فلسطین از مهمترین مولفه های این ملت شریف به حساب می رود.

حجت الاسلام محمدحسنی یادآور شد: امروز فلسطین مایه مباهات جهان اسلام است. مردمی که در محاصره شدید صهیونیست ها قرار دارند به تنها چیزی که فکر نمی کنند، گزینه تسلیم است.

وی گفت: بیانیه گام دوم به دنبال تغییر چالش ها و انتقال چالش ها از زمین مسلمانان به زمین دشمن است و بازیگر بزرگ و دوراندیش این صحنه مردم مظلوم و مقتدر غزه هستند. امروز سنگ های فلسطین به موشک تبدیل شده و به امکاناتی بدل شده که دشمن فکر آن را نمی کردند. غزه به یک جامعه جهانی علیه استکبار تبدیل شده است. آمریکا اگر بتواند این چالش را مدیریت کند که نمی تواند شاید به خود اعتماد کند که ملت مظلوم را کنترل کرده ام که البته هرگز نخواهد توانست. امروز این چالش تغییر کرده و مخاطبان فلسطین به دنبال جایی برای خود در نقاط مختلف دنیا هستند زیرا می دانند باید دیر یا زود این خانه ها را به فلسطینی ها تحویل دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1730021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha