شهر پرند پایگاه فرهنگ و هنر در استان تهران می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر لحاظ شدن زیرساخت های فرهنگی و هنری در شهر پرند به عنوان یکی از باراندازها جمعیتی تهران گفت: شهر پرند پایگاه فرهنگ و هنر در استان تهران می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم آغاز پروژه شهرک‌هنر ویژه  مسکن هنرمندان و خبرنگاران صبح امروز دوشنبه یکم آبان با حضور مسئولان وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی و همچنین مسئولان شهر پرند و جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در شهر پرند برگزار شد.

در این مراسم «محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پروژه شهرک‌هنر گام نخست و مقدمه ای برای کارهای بعدی در حوزه مسکن هنرمندان و خبنگاران و کارکنان وزارت ارشاد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وقایع تلخ و فاجعه بار غزه اظهار کرد:  ما ایام خاصی را تجربه می کنیم رژیم صهیونیستی مسلمانان را دارد با این حدت و میزان از خشونت مورد قتل و عام قرار می دهد، مایه ناراحتی است؛ تصاویری که در رسانه ها می بینیم همه مردم مسلمان ایران و آزادیخواهان جهان را عزادار غربت کودک بی پناه غزه کرده است؛ از خداوند می خواهیم زمینه ظهور فرج را فراهم کند و اضمحلال رژیم صهیونیستی را شاهد باشیم و نماز وحدت را در مسجد الاقصی به امامت رهبر حکیم اقامه کنیم و  این را نزدیک می بینم.

محمدمهدی اسماعیلی  با اشاره به برنامه های تحولی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  گفت:در وزارت ارشاد در سه فصل برنامه های تحولی  در زمینه های فرهنگی، توسعه ای، آموزشی اجرایی می شود؛  در همین راستا پس از پایان ۲ سال کار می توانیم کارنامه قابل توجهی را  ارایه دهم.

وی تاکید کرد:  فرصت و مجالی نیست ما به دنبال ایجاد حکمرانی فرهنگی جدید هستیم. ما در مجلس داریم فضای جدیدی را در برنامه هفتم دنبال می کنیم ؛  من به عنوان متولی دولت به شما می گویم مسیر با شتاب عقلانیت و تدبیر جلو می رود.  رییس مجمهور تاکیدشان بر این است که جریان فرهنگی و هنری بدون هر حاشیه و مسیله آزاردهنده ای از این پشتیبانی برخوردار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  اظهار کرد: حل مشکل اهالی هنر برای ما اولویت دارد. ما این را یک مسئله عادی نمی بینیم، مشکلاتی که امروز در زمینه مسکن و معیشت وجود دارد باید اولویت مسئولان باشد. برنامه ما این است برای همه کشور  این طرح اجرایی شود، همچنین در استان ها بایستی مسکن مناسب تهیه شود و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه که خانواده ما هستند از این موهبت برخوردار شوند. پروژه مسکن هنرمندان خود شروعی است.

وی افزود:  ایجاد شهر هنر در ورودی شهر پرند این مژده را می دهد  که دولت به پیوست فرهنگی در پروژه هایش اهمیت می دهد.  شهری مثل پرند که ۴۰۰ هزار جمعیت دارد، قرار است به عنوان یکی از باراندازها جمعیتی تهران تبدیل شود و به همین خاطر باید زیرساخت های فرهنگی و هنری در آن لحاظ شود؛ پرند در استان تهران پایگاه فرهنگ و هنر مطرح شده است؛ مترو به زودی در این مکان افتتاح می شود و با افتتاح مترو گام مهمی برداشته می شود؛ باید بسیاری از جشنواره ها به تدریج در شهر پرند برگزار شود.

محمدمهدی اسماعیلی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم در همه استان ها موضوع مسکن هنرمندان دنبال شود. این دوره دوره جبران عقب ماندگی تاریخی خدمت رسانی به اهالی فرهنگ و هنر است، این کار را من با قوت دنبال خواهم کرد.

کد خبر 1730054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha