ستادهای استانی، شرایط کار کانون های مساجد را تسهیل کنند

معاون فرهنگی و هنری  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: ستادهای استانی شرایط کار و موانع احتمالی پیش روی کانون های فرهنگی و هنری را تسهیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «مهدی مقدم» در آئین افتتاحیه گردهمایی آموزشی توجیهی کارشناسان فرهنگی‌هنری و آموزش ستادهای استانی کانون‌های مساجد به میزبانی اصفهان اظهارداشت: در دوره جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری تغییرات ساختاری و اجرایی رقم خورده که بر اساس برنامه تحولی اعلام شد.

معاون فرهنگی و هنری  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: یکی از تغییرات در حوزه معاون فرهنگی و هنری بوده که رویکرد عملیاتی گرفته و به دور موضوعات کوچک، وارد عمل شده تا بتواند فعالیت های کانون ها را هدایت و راهبری انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه قرآن و جشن های آیینی، سبک زندگی و خانواده و کتاب و کتابخوانی کار ویژه تعریف شده، تصریح کرد: تمامی فعالیت های کانون ها از جمله اجرای برنامه های مناسبتی در کنار فعالیت های قرآنی، سبک زندگی، کمک های اجتماعی، کارآفرینی، مردمی سازی دیده خواهد شد.

مقدم ادامه داد: ایجاد مدرسه سرود، تئاتر و فیلم سازی با جدیت در حال پیگیری است و هدف آن مشاوره و آموزش مجازی و حضوری کانون ها با کمک اساتید برتر کشوری در جهت تولید آثار فاخر توسط کانون ها می باشد.

وی با بیان اینکه تقویت نقش مردمی برای فعالیت های فرهنگی و هنری کانون مدنظر است، اذعان داشت: حکمرانی مردمی یکی از بخش های مهم فعالیتی در کانون ها است که به واسطه مشارکت مردم بتوانیم خدمات را توسعه بدهیم.

معاون ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور یادآورشد: بعضی از مسئولان بر این باورند که 50 درصد از کارهایی که دولت انجام می دهد را می توان به مردم سپرد.

وی مشارکت بخشی را مهم خواند و گفت: ستاد کانون های فرهنگی و هنری باید راهبری و بستر سازی را در این خصوص تقویت کند.

تسهیل گری ستادهای استانی برای کانون های مساجد

مقدم به ماموریت مهم ستادهای استانی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و اظهارداشت: ستادهای استانی شرایط کار و موانع احتمالی پیش روی کانون های فرهنگی و هنری را تسهیل کنند.

وی با بیان اینکه کارشناسان استانی باید وقت و فرصت به این موضوع اختصاص دهند، تصریح کرد: مدیران وو تیم های اجرایی کانون های فرهنگی و هنری را باید راهنمایی و مسیر پیشرفت را برای آنان تسهیل کنیم.

معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون های مساجد کشور با بیان اینکه بی توجهی به نیازها و دغدغه های کانون های مساجد پذیرفته نخواهد بود، تصریح کرد: کارشناسان خدمت در این حوزه را در پی مصلحت اندیشی و مشکلات مالی و مواردی این قبیل بی مورد مهری قرار ندهند.

وی تلاش در حوزه مساجد را ماموریتی جدی خواند و گفت: در نبرد فرهنگی مثل جنگ نظامی باید مشکلات را تحمل کنیم در حالی که امروز کارشناسان ستادهای استانی حقوق هم می گیرند ولی نباید از نقش خود غافل شویم.

کد خبر 1730116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha