صندوق هنر، بزرگترین مجموعه حمایتی از اهالی فرهنگ و هنر است

پوراحمدی با بیان اینکه صندوق هنر در حال حاضر بزرگترین مجموعه حمایتی از اهالی هنر است، گفت: بیش از 600 نفر از طرح تکریم استفاده می کنند و بیش از 3 هزار نفر مستمری از این صندوق می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، پور احمدی، مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر امشب در مراسم تجلیل از پیشکسوتان فرهنگ و هنر استان زنجان، با اشاره به اینکه استان زنجان دارای ویژه گیهای متعدد بوده است، اظهار داشت: مردم زنجان همواره علاقمند به فرهنگ وهنر هستند.


مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، با بیان اینکه استان دارای آثار بسیاری از این استان و بزرگانی در عرصه فرهنگ وهنر دارد، ادامه داد استان زنجان نماد اتحاد است.


وی با اشاره به تجمع بزرگ حسینیه اعظم زنجان، تصریح کرد: همه اینها نشاندهنده اتحاد در استان زنجان بعنوان الگو است.


وی الگوسازی را جزو خصلت های مردم استان زنجان برشمرد و گفت: مسئولین استان هم اهل فرهنگ و هنر و علم و دانش هستند.


این مسؤل، با اشاره به برخی مشکلات در حوزه فرهنگ استان، افزود: با فراهم کردن زیر ساخت و زمینه شاهد بروز استعداد های بزرگ جهانی با تاثی بالا خواعیم بود.


پور احمدی، با بیان حمایت اهالی فرهنگ و هنر تاکید کرد: من پیشنهاد می کنم در شورای فرهنگ عمومی یک روز به نام فرهنگ وهنر ثبت شود. 


پور احمدی، با بیان اینکه در حال حاضر شاهد ارائه 30 خدمت در حوزه های مختلف در راستای توانمند سازی و تقویت اقتصاد هنرمندان و رویداد های محلی در سطح کشور در حال فعالیت هستیم، گفت : حوزه مسکن پروژه شهرک هنر در شهر پرند شروع شده است و  بیش از 8 هزار نفر ثبت نام کردند و بیش از 5هزار نفر حائز شرایط هستند. 


به گفته وی،  از 570 نفر از خانواده های صاحب فرزند در استان زنجان 57 نفر نیز حائز شرایط شدند که با تدارک زمینه مناسب اهالی هنر صاحبخانه خواهند  شد.


پوراحمدی با بیان اینکه دراستان زنجان 500 نفز از بیمه صندوق در حال استفاده هستند، افزود: بیش از 70 درصد این این بیمه را وزارت ارشاد پرداخت می کند، صندوق هنر در حال حاضر بزرگترین  مجموعه حمایتی است و بیش از 600 نفر از طرح تکریم استفاده می کنند و بیش از 3 هزار نفر مستمری از این صندوق می گیرند و استان زنجان دارای آمار پایین هستند.


پور احمدی، با بیان اینکه این برنامه با هدف تقدیر و با عنوان میلاد مفاخر زنجان اجرای می شود که در این استان برای اولین بار برگزار می شود، ادامه داد: تجلیل پیشکسوتان هنر با تجلیل در عرصه های دیگر تفاوت دارد.


این مسئول کشوری، با بیان اهمیت حمایت صندوق هنر از اصحاب فرهنگ و هنر دراستان زنجان، تاکید کرد: از مسئولین استان تقاضا دارریم موضوعات عدالت فرهنگی را مورد توجه قرار بدهند.


علیرضا فیروز فر، شهردار زنجان نیز با اشاره به ویژه گی خاص زنجان، بعنوان میزبان مهربان اظهار داشت: زنجان با روحیه شهروندان مهد هنر ایران است.


شهردار زنجان، با بیان اینکه دستان هنرمندان زنجان، در حل کار با ذوق و قریحه ذاتی هنر هنرمندان زنجان، ادامه داد: شهروندان زنجان با حجب وحیا هستند.


وی با اشاره به داشتن مردم با حیا و نرسیدن آنها به حق و حقوق شهروندی، افزود: حب و حیای شهروندان باعث شده اینها دنبل درجه هنری نباشد که باید متولیان و مسئولین استان برای شهروندان تدابیری اتخاذ کنند.


امر الله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز با اشاره به حضور پر رنگ پیشگسوتان در حوزه های مختلف فرهنگ وهنر استان ، اظهار داشت: استان زنجان سومین استان در راستای تجلیل از پیشکسوتان در سراسر کشور است. 


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، با اشاره به ظرفیت های مختلف فرهنگ و هنر استان ، ادامه داد: استان زنجان تنها یک درجه هنری است و برخی تا درجه 3 هستند.


وی با اشاره  به اهمیت ارتقای سطح علمی استالن زنجان تصریح کرد: استان زنجان نیازمند هئت علمی دراین خصوص است.


حسنی، ایجاده رشته های هنری برای دانشگاههای استان را مهم ارزیابی کردذد و گفت: گشایشهای خوبی با عضویت هنرمندان در این صندوق ایجاد شده است.
وی، با بیان اینکه متاسفانه موانع بودجه ای در سطح استان برای هنرمندان در حوزه سینما و هنر وجود دارد، افزود: استان زنجان در سالهای اخیر تحولاتی در حوز ه های فرهنگی داشته است.

کد خبر 1730278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha