افغانستانی‌های مهاجر شناسنه (کدشناسایی) دریافت می‌کنند

وحیدی با اشاره به اینکه هیچ شناسنامه‌ای برای افغانستانی‌های مهاجر صادر نمی‌شود، گفت: برای مهاجرین افغانستانی تنها صدور شناسه ( کد شناسایی) صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، احمد وحیدی امروز پنجشنبه (۴ آبان) در جریان سفر خود به استان مرکزی و در بدو ورود به اراک در جمع خبرنگاران، در خصوص مهاجران غیر قانونی،گفت: موضوع مهاجرین یک موضوع قدیمی در کشور ما است که حاصل سیاست‌های غلط استکبار در دوره های مختلف می باشد، مردم مهاجر مردم عزیز و شریفی هستند که بخاطر رانده شدن از کشور، امکانات و خانه و زندگیشان به اینجا آمده اند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مردم ایران نیز ایشان را با آغوش باز پذیرفتند، افزود: نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است؛ اینکه کسانی بخواهند تلاش کند با ارایه آمارهای غلط قصد ایجاد تفرقه بین برادران افغانستانی با ملت شریف ایران در نقاطی که مهاجرپذیر هستند، داشته باشند، محکوم است و با جدیت با آنها برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه آمارهای ارائه شده به هیچ عنوان درست نیست، خاطر نشان کرد: برخی افراد فرق شناسه با شناسنامه را نمی‌دانند و اخیرا اعلام کرده‌اند که کشور قصد صدور شناسنامه برای مهاجران افغانستانی را دارد در صورتیکه این مهم واقعیت ندارد و مانند قبل برای آنها شناسه (کد شناسایی) صادر می‌شود چرا که این عزیزان قصد برگشت به وطن و خانه و زندگی خود را دارند.

وحیدی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات مجلس شورای اسلامی و ثبت نام نامزدها نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۴ هزار نفر به صورت قطعی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

وزیر کشور در ادامه با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت واگن‌پارس اراک در تامین واگن‌های مورد نیاز کشور نیز گفت: شرکت واگن پارس اراک ظرفیت خوبی برای تولید انوان واگن در کشور است و باید برنامه برای استفاده هر چه بهتر و بیشتر از ظرفیت این شرکت تدوین شود.

کد خبر 1730464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha