کرامات حضرت معصومه سلام الله عیلها در رفع حوائج موجی از امید و امیدواری می آفریند

یکی از خطبای آستان مقدسه حضرت معصومه سلام الله عیلها با تبیین برخی شاخصه های مختص آن بانوی کرامت گفت: با توسل به ایشان کارهای محال عالم و مشکلات لاینحل حل شده است و دفتر ثبت کرامات آستانه مقدسه را ورق که می زنیم فقط موج امید و امیدواری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام سیدمحمدحسین صدر در مراسم سوگواری و عزاداری به مناسبت سالروز وفات شهادت گونه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در مسجد امام حسین علیه السلام خیابان والفجر گفت: امامزادگان چون منتسب به پیامبر هستند واجب التعظیم، باب الحوائج و محل رجوع مردم هستند.

این خطیب آستان مقدسه حضرت معصومه سلام الله عیلها با بیان اینکه اما بعضی از امامزادگان مثل حضرت ابالفضل و علی اکبر علیهماالسلام خصوصیات منحصربفردی دارند و ائمه برای زائرین ایشان زیارتنامه مختص بیان کردند؛ افزود: برخی شاخصه ها مختص حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است.

وی ادامه داد: برای همه امامزادگان یک متن کلی زیارتنامه گفته شده اما امام صادق علیه السلام برای حرم حضرت ابالفضل و علی اکبر علیهماالسلام زیارتنامه مخصوص بیان فرمودند.

حجت الاسلام صدر سپس با اشاره به حدیثی از امام رضاعلیه السلام مبنی بر اینکه هر کس حضرت معصومه را در قم زیارت کند گویا مرا زیارت کرده است؛ تأکید کرد: همین شاخصه کافی است که زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها نازل منزلت زیارت امام هشتم است.

وی آداب زیارت حضرت معصومه سلام الله عیلها را متفاوت از دیگر امامزادگان دانست و گفت: از ابتدای زیارتنامه به پیامبران الهی سلام غایب داده می شود اما به ساحت پیامبر و ائمه معصوم که می رسد، سلام حاضر است و این یعنی اهل بیت در این حرم حاضر هستند و حرم همه اهل بیت، شهر مقدس قم است لذا سلام به حضرات سلامی متفاوت می شود.

حجت الاسلام صدر بر توجه به این نعمتی که خدا به مردم و کشور ایران عنایت کرده، تأکید و خاطرنشان کرد: صاحب مفاتیح می گوید به ضرس قاطع می توان این حقیقت را گواهی داد که در فرزندان موسی بن جعفر جدای از امام هشتم که مقام امامت دارد،  برترین فرزند امام کاظم علیه السلام در میان پسران و دختران ایشان، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است.

وی تصریح کرد: پنجره های معرفتی ما نسبت به حضرت معصومه سلام الله علیها متعدد است و فقط از پنجره زیارت ببینید چه عباراتی را به ایشان خطاب می کنیم؛ خطابی متفاوت که در هیچ زیارتی به هیچ امام و مَزوری این عبارت گفته نمی شود «یا فاطمه! اشفعی لی فی الجنه...» که شاه بیت زیارت حضرت معصومه است.

این واعظ اظهار کرد: تا قبل از این فراز حضرت را با لفظ«بنت...» خطاب می کنیم اما در عبارت مذکور، با نام  خطاب قرار می دهیم یعنی عظمتی را می خواهیم به زبان بیاوریم که خصوصیت آن در نام ایشان نهفته است؛ حاجتی را می خواهیم که حاجت بزرگی است و فقط از 14 معصوم خواسته می شود نه از امامزدگان دیگر؛ چطور می شود که از ایشان می خواهیم؟ عظمت آن در نام ایشان است که برای مهمترین مسئله من یعنی بهشت، شفاعت کن!

وی بیان کرد: این در حالی است که همه می دانیم شفیعه محشر فاطمه زهرا سلام الله علیها است و پرچم شفاعت را به ایشان می دهند و روایات متعدد داریم که پرونده محشر را به دست ایشان جمع می کنند و اگر می توانستیم زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها برویم چقدر برای ما امتیاز بود.

حجت الاسلام صدر تأکید کرد: یکی از شاخصه های حضرت معصومه این است که مظهر و آینه تمام نمای فاطمه زهرا است لذا شفاعت را به نام او سکه زدند و این حدیث امام صادق است که همه شیعیان به شفاعت فاطمه زهرا و حضرت معصومه وارد بهشت می شوند.

وی با طرح این پرسش که چه امیدی می توانیم به مجلس حضرت معصومه سلام الله علیها داشته باشیم؟ گفت: با توسل به ایشان کارهای محال عالم و مشکلات لاینحل حل شده است و دفتر ثبت کرامات آستانه مقدسه را ورق که می زنیم فقط موج امید و امیدواری است و او کریمه اهل بیت است.

سخنران مراسم سوگواری سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: درباره جایگاه عصمت ایشان باید جداگانه صحبت شود و اینکه بانویی به جایگاه عصمت برسد و در اثر حُسن استفاده از محضر پدر و امام هشتم چنان تربیت شود که گناه از او صادر نشود؛ او معصومه است و شأن عصمت است لذا باب الحوائج است.

وی با اشاره به مقام علمی حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: ایشان چنان اهل علم و دانش بودند که حتی مراجعات پدر را هم پاسخ می دادند و امام کاظم علیه السلام فرمودند« فداها ابوها».

حجت الاسلام صدر به مقام عبودیت و بندگی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها هم اشاره کرد و با تأکید بر حضور در بیت النور(محل اقامت 17 روزه حضرت در قم)اظهار کرد: ایشان چنان بندگی خدا کرده که بعد از هزار سال نور بندگی او دل را شاد و نورانی می کند.

وی در پایان با طرح این پرسش که ما چه دِینی به ایشان داریم و آمدن ایشان به کشور ما با چه هدفی است و تحقق این هدف چه مشکلی از ما حل می کند؟ خاطرنشان کرد: قدوم ایشان به مملکت ما بزرگترین نعمت است و تا امروز و آینده بالاترین امید را به ارادتمندان خود منتقل می کند.

کد خبر 1730475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha