گردهمایی شاعران پاکستانی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

گردهمایی جمعی از شاعران پاکستان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی به همت خانه فرهنگ ایران در راولپندی، در سالن اجتماعات خانه فرهنگ برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان ضمن تشکر از نمایندگی به خاطر برپایی این مراسم طی سخنانی گفت: از شاعران پاکستان که با اشعارشان مظلومیت فلسطین و غزه را بازتاب دادند تشکر می کنم مطمئن باشید اجر شما پیش خدای متعال پاداش بزرگی است. امروز روزی است که هرکسی که کاری از دستش بر می آید باید برای مردم مظلوم فلسطین  انجام دهد.

امیری مقدم همچنین افزود: اگر این درگیری و صحنه را در دو تابلو به تصویر بکشیم، یک تصویر عملیات بسیار بزرگ گروه های فلسطینی و در راس آن حماس است که نظام استکباری جهان را به لرزه در آورده است. هفتاد و پنچ سال است که رژیم صهیونیستی این سرزمین را اشغال کرده است. در این مدت خیلی رشادات ها توسط فلسطینی ها انجام شده است. جنگ های زیادی بین مردم فلسطین و این رژیم رخ داده است. در دوره ما جنگ ٣٣روزه، جنگ ٢٢روزه، جنگ ٨ روزه و جنگ ٦ روزه اتفاق افتاده است؛ و در این جنگ ها برتری همیشه با مردم فلسطین بوده است. با توجه به مسئولیت هایم از سی سال پیش پیگیر این مسئله بودم. این عملیات نشان دهنده آن است که رژیم صهیونیستی قابل نابود شدن است. همه نیروهای غرب در منطقه حضوردارند، ماهواره ها کار   می کنند، دستگاه های اطلاعاتی کار می کنند، هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین صبح تا شب در این سرزمین جمع آوری اطلاعات می کنند؛ اما طراحی عملیات حماس همه آنها را غافلگیر کرد. بی نظیرترین عملیاتی که در دنیای امروز توسط یک گروهی که تشکیلات دولتی در اختیار ندارد، یک گروه مقاومتی و مبارز است، اتفاق افتاده است.

این عملیات برای همه مسلمانان جهان و کشورهای اسلامی تکلیف را روشن کرده که حق همیشه پیروز می شود و خدا در قرآن می فرماید: " ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم" اگر دین خدا را یاری کنید، خداوند شما را یاری می کند و شما را ثابت قدم می کند. حماس مصداق این آیه قرآن است. مردمی بودند که مقاومت کردند و جبهه حق را کمک کردند و خدا هم به آنها کمک کرد.

سفیر ایران در پاکستان در ادامه افزود: آیا جنگ غزه را نمی توان با جنگ احزاب صدر اسلام مقایسه کرد؟ آیا همه یهودی ها و کفر نیامدند درمقابل پیامبر صلوات الله علیه؟ امروز هم، همه آمدند در مقابل اسلام درغزه و فلسطین!

از دید من از امروز به بعد هر مسلمانی که پرچم فلسطین را در دست نگیرید و به مردم مظلوم فلسطین کمک نکند در جبهه کفر و باطل قراردارد. آیا مسلمانی می تواند گریه کودک فلسطین را بشنود، صدای گریه سالمندان و زنان فلسطین را بشنود و جنایتی که رخ می دهد را ببیند و خاموش باشد و سکوت کند؟ ده ها خانواده یکجا به شهادت می رسند، آیا این مسلمانی است؟ آیا مسلمانان جهان ندیدند رئیس جمهور پیر و فرتوت آمریکا را که خودش را فوری به سرزمین های اشغالی می رساند؟ و نخست وزیر انگلیس، رئیس جمهور فرانسه. همه سران کفر خودشان را به فوریت به سرزمین های اشغالی می رسانند، چرا؟ چون پایه های این رژیم دست ساخته کفر و الحاد به لرزه درآمده است.

امیری مقدم در توضیحاتی ادامه داد: روی دیگر این درگیری و این صحنه، کشتار بی رحمانه و نسل کشی توسط این رژیم صهیونیستی است. کاری کردند که در تاریخ بشریت کم تر جنایتی مثل این رخ داده است. سازمان ملل کجااست؟ کشورهای اسلامی کجانید؟ سرمایه های جهان اسلام کجا رفت؟ هیچ جنایتی در تاریخ، به این شدت  اتفاق نیافته است. متاسفانه حقوق بشر خبر ندارد! این خانواده هایی که شب سالم می خوابند و صبح جنازه های شان را بیرون می آورند، این حقوق بشراست؟ بنابراین امروز جهان اسلام و حکومت های اسلامی در معرض یک امتحان بزرگ قراردارند؛ یا در این امتحان پیروز می شوند یا شکست می خورند؛ حد وسطی ندارد، یا در سپاه امام حسین (علیه السلام) یا در سپاه یزید ،یا در جبهه حق و یا باطل قرار می گیرند.

ایشان با توجه به عدم اقدام عملی از سوی کشورهای اسلامی بیان کرد: امروز بیانیه و محکوم کردن توسط کسانی که قدرت، نظام و سرمایه دارند کفایت نمی کند، امروز همه جهان اسلام باید به کمک فلسطین بیاید همانطوری که کفر به کفر کمک می کند. چرا ما خاموش هستیم؟ این همه هواپیماها برای چه خریدید؟ این همه موشک ها را برای چه انبار کردید؟ امروز کفر برای جنگ با اسلام آماده است.

سفیر همچنین ادامه داد: نکته سومی که می خواهم به آن اشاره کنم این است که جهان اسلام بلکه جهان بشریت به این فاجعه خونین از خودشان واکنش نشان دادند. ما از چهل سال پیش با وجود همه تحریم ها پای مردم فلسطین ایساده ایم. وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد فلسطینی ها با سنگ و فلاخون با اسرائیل می جنگیدند و امروز با موشک در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده اند. این نشانه حق است. ما در جمهوری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و به برکت امام خمینی (ره) و امام خامنه ای، طی این چهل و چند سال پای جبهه حق             ایستاده ایم. در این چند هفته اخیر جمهوری اسلامی ایران دست را برای یاری جبهه حق به سوی کشورهای اسلامی دراز کرده است. حداقل روابط را با این رژیم را قطع کنند یا رابط تجاری را قطع کنند. ما با لطف پروردگار و با هدایت رهبرمان تردیدی نداریم که رژیم صهیونیستی نابود و فلسطین پیروز خواهد شد.

در ابتدای مراسم رحمان زاد مسئول خانه فرهنگ ج.ا.ایران در راولپندی ضمن تبریک پیروزی رزمندگان مقاومت گفت: این عملیات و پیروزی روند عادی سازی برخی کشورها را با رژیم صهیونیستی مختل کرد. جنایت این رژیم با شهادت هزاران نفر، تخریب منازل مسکونی، مساجد، کلیسا، مدرسه و بیمارستان ها یک نسل کشی است. رژیم صهیونیستی بیش از هفتاد سال است که زندگی را بر مردم مظلوم فلسطین حرام کرده است؛ بعد جای مظلوم و ظالم را از طریق رسانه های خود عوض می کنند.

وی با توجه به جانبداری و سکوت برخی دولت ها ادامه داد: دنیای امروز مانند گذشته نیست. هر چقدر رسانه ها را در کنترل خود داشته باشند باز نمی توانند ننگ این جنایت را مخفی کنند. همانطور که می بینیم مردم بسیاری از کشورها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه و محکومیت آن رژیم به خیابان ها آمدند. لذا تک تک افراد وظیفه دارند به هرنحو ممکن حتی با انتشار یک عکس یا متن، سرودن شعر و ... حمایت خود را اعلام تا باعث دلگرمی جبهه حق شوند.  

مسئول خانه فرهنگ اضافه کرد: هر انسان آزاده ای با هر گرایشی با دیدن این همه جنایت قطعاً بی تاب می شود؛ بنابراین نباید سکوت کرد و باید مسائل و وقایع اخیر را تبیین کرد.

در این گردهم آیی که با حضور بیش از سی نفر از شاعران مطرح پاکستان از جمله دکتر جلیل عالی، احمدشهریار،دکتر سرفراز ظفر، تجمیل مهدی، زین عباس، حسین پارس، نثار محمد تاثیر، ناصرمینگل، دکتر کاشف فرمان، نرگس جهانزیب، طارق نعیم ، الیاس بابر، محبوب ظفر، وفاچشتی، سید ضیا الدین نعیم و زین حیدر و ...  برپا گردید هریک از شاعران احساسات خود را با موضوع فلسطین در قالب شعر به زبان اردو و فارسی ابراز کردند.

کد خبر 1730787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha