نشست محاصره غزه و مقاومت فلسطینی در آتن

نشست محاصره غزه و مقاومت فلسطینی در سالن همایش‌های دانشگاه آتیکای غربی در شهر آتن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست محاصره غزه و مقاومت فلسطینی با حضور اونگلوس ونتیس، ایرانشناس و کارشناس مسائل غرب آسیا، واگلیس پیسیاس، استاد دانشگاه و کنشگر سیاسی و عدنان رمزی، استاد دانشگاه آتیکای غربی در سالن همایش‌های دانشگاه آتیکای غربی در شهر آتن برگزار شد.

ونتیس با اشاره به حوادث اخیر در غزه گفت: حماس امروز پیشرفت کرده و دیگر مانند سابق نیست. تجربه دو دهه حکومتداری را دارند و طی این سال ها بارها و بارها اسرائیلی ها تلاش کردند از طرق مختلف این گروه و نوار غزه را مانند کرانه باختری با خود همراه کنند.

وی اظهار داشت: ایران تنها کشور غیر عرب منطقه است که در موضوع فلسطین فعال است و از سال 1979 به این سو به طور سیستماتیک و به طرق مختلف در کنار فلسطینیان ایستاده است.

پیسیاس، استاد دانشگاه و کنشگر سیاسی اظهار داشت: به نظر من موضوع فلسطین می‌تواند به عنوان کاتالیزری برای تغییر شیوه حکمرانی دنیای امروز عمل کند. البته با این شرط که به نقطه خاصی برسد. ارتباطی که با دنیای اعراب دارم و با تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از این همین رسانه‌های متداول، می‌توانم بگویم که امیدی برای عوض شدن شرایط فعلی مردم فلسطین و کل دنیا وجود دارد. دنیایی که در آن مردم فلسطین به خانه‌های خود باز خواهند گشت.

وی افزود: فراموش نکنید که این رژیم صهیونیستی در هیچ جنگی پیروز نبوده است. جنگ هشت روزه و بیست و دو روزه را به یاد بیاورید ولی همواره به خود می‌بالند که در تمامی نبردها پیروز بوده اند که این دروغ است.

در پایان این نشست، اساتید دانشگاه آتیکای غربی به پرسش‌های تعدادی از دانشجویان پاسخ دادند.

کد خبر 1730788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha