برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به توسعه اجتماعی منجر می شود

معاون امور دهیاری ها سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه برگزاری جشنواره هایی مثل جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب می تواند منجر به توسعه اجتماعی شود،گفت: ۵ درصد از کل بودجه دهیاری می تواند صرف هزینه های فرهنگی و اجتماعی شود.

یه گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری  اعلام  روستاهای برگزیده نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ظهر امروز یکشنبه ۷ آبان با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیل جانعلی پور، مدیر کل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی و  نمایندگان چهار نهاد  همکار در این رویداد در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

در این نشست « سعید رضا جندقیان»، معاون امور دهیاری ها سازمان  شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: برگزاری جشنواره هایی مثل جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب می تواند منجر به توسعه اجتماعی شود.

معاون امور دهیاری ها سازمان  شهرداری ها و دهیاری های کشور   با بیان اینکه ۵ درصد از کل بودجه دهیاری می تواند صرف هزینه های فرهنگی و اجتماعی شود،اظهار کرد: وقتی عرصه فرهنگ و کتاب و کتابخوانی را نسبت به امورات دیگر بررسی می کردیم به این پی بردیم که منابع کمتر بر روی این مورد متمرکز می شود.

وی یادآور شد: علمای اقتصاد می فرمایند:«هر جا سه عنصر جمعیت هنر، تولید وجود داشته باشد، آن جامعه، جامعه متمدنی است»، از آنجایی که ما تهران بزرگ را می گوییم اندکی مدرن است روستاهای ما با متمدن بودن فاصله دارد .

کد خبر 1730979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha