برگزاری حلقه های معرفت در بقاع متبرکه استان مرکزی

مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری حلقه های معرفت در بقاع متبرکه استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی، مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امروز (26شهریور) در سومین همایش آموزشی هیئت امنا و دست اندرکاران بقاع متبرکه استان مرکزی که در سالن همایش های امامزاده محمد عابد (ع) مشهد میقان شهر اراک برگزار شد، با اشاره به رسالت های فرهنگی سازمان اوقاف، گفت: برگزاری حلقه های معرفت در جوار بارگاه ملکوتی امامزادگان واجب التعظیم استان از جدی ترین بحث های این سازمان در بخش فرهنگی است.

 

وی تاسیس و تکمیل کتابخانه های دیجیتال و فیزیکی بقاع شاخص را از دیگر برنامه های فرهنگی این سازمان دانست و افزود: در بقاعی که ظرفیت تاسیس اینگونه کتابخانه ها را نداشتند، قفسه های کتابی برای استفاده و بهره مندی زائرین تعبیه شده است.

 

حجت الاسلام حسینی، اضافه کرد: اجرای فعالیت های فرهنگی در جامعه به ویژه در مکان های همچون امامزادگان و مساجد که مکان های مقدسی برای ما به شمار می رود سبب گرایش هر چه بیشتر افراد به این مباحث می شود.

 

در ادامه این همایش حجت الاسلام حسینی کیشانی، از اساتید حوزه و دانشگاه نیز به بیان سخنانی در رابطه با اخلاق از دیدگاه قرآن و اهل بیت (ع) پرداخت و گفت: توسل به قرآن و اهل بیت (ع) سعادت دنیا و آخرت انسان را به دنبال دارد.

 

وی افزود: خداوند متعال معبودی است که خیر همه بندگان خود را می خواهد و راه هدایت را برای همه یکسان فراهم کرده که در این راستا افراد باید به دعوت معبود خود لبیک گفته و صراط مستقیم قدم بگذارند.

 

حجت الاسلام حسینی کیشانی اضافه کرد: دین مجموعه ای از قوانین است که از طرف خدا برای هدایت انسان آمده است و پیغمبران و امامان نیز راهنمایان مردم برای حرکت در این مسیر بوده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: زیر بنا و اساس دین اعتقاد است و انسان باید اعتقادات سالم داشته باشد و این اعتقادات را از قرآن و فرموده پیامباران استخراج کرده است.

 

گفتنی است، در این همایش که با حضور حجت اسلام ساجدی فر، مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان مرکزی برگزار شد از 30 نفر از اعضای هیئت امنا بقاع متبرکه استان مرکزی با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.


پایان پیام/

کد خبر 173115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha