۲۰ هزار مربی پرورشی در آموزش و پرورش جذب می‌شوند

باقرزاده از جذب ۲۰ هزار مربی پرورشی تا پایان امسال در آموزش و پرورش کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، اصغر باقرزاده امروز (۸ آبان) در گردهمایی مدیران، معاونین و مشاوران (تبیین برنامه‌های فراگیر پرورشی) استان که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد با اشاره به اینکه ۹۵۰ هزار نفر معلم به سر کلاس درس رفتند، اظهار کرد: می‌توان گفت بیش از ۹۹ درصد معلمان ما در خط ولایت هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از معلمان به‌عنوان پایه اصلی نظام اسلامی یاد کرد و افزود: در دو سال اخیر تلاش شده چالش‌های معاونت پرورشی رصد شود که تعدد برنامه‌های پرورشی بدون بودجه و زمان اجرا مهمترین چالش‌ها بود.

وی از نیروی انسانی و کمبود اعتبارات به‌عنوان دومین چالش نام برد و گفت: عدم عاملیت دانش‌آموزان در تربیت بود از دیگر چالش‌ها است چون ما کودکان و نوجوانان را در پرورش خودشان دخالت نمی‌دهیم لذا عاملیت متربی در تربیت خودش بسیار حائز اهمیت است.

باقرزاده با اشاره به احصای چالش عدم امکان نظارت و سنجش کارهای فرهنگی و پرورشی و افزایش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان، ادامه داد: تجمیع و انسجام برنامه‌های پرورشی و ساماندهی و توانمندسازی معلمان در دستور کار است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از جذب ۲۰ هزار مربی پرورشی تا پایان امسال در آموزش و پرورش خبر داد و افزود: برنامه فراگیر پرورشی مدرسه بر پایه پنج محور ایمان، امید، نشاط، خردورزی و هویت تدوین و ابلاغ شده است.

وی بر تقویت تشکل‌های دانش‌آموزی تأکید کرد و بیان داشت: تشکل‌های دانش‌آموزی می‌توانند کمک‌کار مدیران مدارس و مربیان پرورشی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و پرورشی باشند.

باقرزاده با بیان اینکه باید نمازهای جماعت در مدارس تقویت شود، ادامه داد: برخی مدارس به جهت زمان و دوشیفت بودن یا نداشتن مکان و نمازخانه امکان برپایی نماز جماعت ندارند که در این مدارس باید فعالیت‌های جانبی نماز مثل صحیح‌خوانی نماز، آشنایی با احکام و اذکار نماز و مسائل تقلید را تقویت کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سامانه جامع فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی(نورینو) برای تشکیل پرونده تربیتی برای دانش آموزان و فرهنگیان و رصد فعالیت‌های پرورشی آنان راه‌اندازی شده است، گفت: براساس محور خردورزی برنامه فراگیر پرورشی، باید مدیران مدارس تلاش کنند حداقل یک بار جلسه گفت و گو و پرسش و پاسخ جدی برای دانش آموزان برگزار شود و تاکنون بیش از ۲۰ هزار سوال دانش آموزان را جمع‌آوری کردیم.

سید علیرضا موسوی‌نژاد- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به نسل‌کشی آشکار در غزه در ادامه گفت: مدارس ما در آستانه سال تحصیلی با کمترین چالش آغاز شد ولی کمبود نیروی انسانی انرژی زیادی از ما گرفت.


وی به برگزاری آزمون های استخدامی برای جبران این کمبود اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش دو بال در کنار هم هستند که با حرکت هر دو می‌توانیم به سر منزل مقصود برسیم.

کد خبر 1731156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha