مقاومت حماس برگرفته از رشادت رزمندگان اسلام در دفاع مقدس است

سردار رادان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: دفاع مقدس و رزمندگان اسلام الگوی حماس، در حماسه آفرینی ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سردار احمد رضا رادان، امروز پنج شنبه، (۱۱ آبان) در یادواره ۲۱۸ شهید فرماندهی انتظامی استان مرکزی، در مصلای بیت المقدس اراک، ضمن خیر مقدم به همه حاضرین در مهمانی شهدا و تقدیر از برگزار کنندگان این یادواره، گفت: شما امروز مهمان شهدا هستید و به دعوت شهدا به این محفل نورانی دعوت شده اید و همیشه باید قدردان ایثار و از خودگذشتگی این دلیر مردان و صبر و شکیبایی خانواده های آنها باشید.

 فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه شهدا همواره حضور دارند و زنده هستند، افزود:  آبان ماه یادآور دورانی از دوران تاریخی کشورمان و یادآور حماسه آفرینی شهید فهمیده، شهید قاضی طباطبایی، مبارزه با استکبار و ذلت دستگاه استکبار، است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۷ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی، بیان کرد: استان مرکزی استانی با مردمی انقلابی است که هم رزمنده پرور بود و هم چون در مسیر عبور رزمنده گان بوده است میزبانی خوبی برای رزمندگان بوده است.

 این مقام ارشد با اشاره به ایثار و فداکاری سربازان اسلام در دوران دفاع مقدس گفت: ما قدردان رزمنده هایی هستیم که در غرب کشور کوه ها را به تسخیر خود در آوردند و کوه ها و ارتفاعات در برابر ایشان سر تعظیم فرود آوردند و در جنوب نیز محورهای مختلف تسخیر اراده های ایشان شد.

سردار رادان با بیان اینکه همه شهدای عزیز استان از بسیجیان قهرمان، سپاهیان مقتدر ارتشیان سرافراز و انتظامیان با اراده بودند که این عزیزان الگویی برای مبارزان و آزادی خواهان در سراسر جهان هستند، بیان کرد: امروز اتفاقات عجیب تری از جنس مقاومت افتاد، مقاومتی که از رزمندگان ما به ارث رسید و حماس حماسه آفرید حماسه ای که همه از آن متعجب ماندند.

فرمانده انتظامی کل کشور با اشاره به اینکه این عملیات بزرگ بسیار ارزشمند است، گفت: اگر این عملیات را محیر العقول می نامیم برای این است که اسرائیل مدعی بود اگر کبوتری در آسمان بخواهد حرکت کند رادارهای اسرائیل آن را مورد هدف قرار می دهند و همواره قدرت خود را به رخ جهانیان می کشید.

وی ادامه داد: آنها همواره فریاد می زدند که هیچ کس را یارای مقابله با ما نه در عرصه نظامی نه اطلاعاتی نیست اما رزمندگان که ارث از رزمندگان شما داشتند عملیاتی انجام دادند و با عبور از هفت لایه اطلاعاتی و چهل تا پنجاه کیلومتر پیش روی حتی توانستند اسیر از دشمن بگیرند و پایگاه دشمن را در اختیار بگیرند و باز گردند اسیر هم با خود بیاورند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه این مکتب، مکتب اسلام است، خاطر نشان کرد: در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس هیچ گاه فراموش نمیکنم که همه دشمن و کفر جهانی در برابر ایران ایستادند، اما همه آنها در یک شب عملیات با یک رمز یا زهرا(س) در تسخیر رزمندگان ما در می آمدند و به همین دلیل است که یاد شهدا از دفاع مقدس تا به امروز در نزد همه زنده است.

سردار رادان با بیان اینکه برخی سوال می کنند که چرا بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال ما یادواره می گیریم و این یاد همواره زنده است و راه شهادت همواره ادامه دارد، افزود: دشمنان هموراه در صدد خدشه دار کردن این انقلاب و ضربه زدن به آرمان های والای آن هستند به طوری که ما شب گذشته در درگیری بین جیش الظلم و رزمندگان خودمان یک شهید تقدیم کردیم این پیوستگی وطن، حرم و حریم است.

فرمانده کل انتظامی کشور، بیان کرد: معمولا اگر یک مجموعه ای بخواهد ارزش داشته باشد، باید سه بعد امامت، امت و مکتب یاایدئولوژی در آن مجموعه وجود داسته باشد و اگر این سه در کنار هم قرار گرفت آن مجموعه ماندگار و ماندنی است.

وی با بیان اینکه شهدای ما با اقتدا به امامشان در صحنه حضور داشتند و تسلیم محض امام زمانشان شدند، گفت: همانطور که شهدای دشت کربلا تسلیم محض امامان شدند، رزمندگان ما نیز با تاسی از آنان و با شعار  «حاشا که به جز حرف تو حرفی بزنیم این حنجره ارزانی فریاد تو باد» در صحنه حضور یافتند و چیزی جز امام خود نمی دیدند و در امامت بصیر بودند.

سردار رادان با تاکید بر اینکه  وقتی به مکتب امام حسین نگاه می کند و اقتدا می کنند جاودانه می مانیم، ادامه داد: چطور مکتب امام حسین علیه الاسلام در کشور ما زنده است و هر ساله زنده تر از سال قبلش می شود و ما از برکت محرم و عاشورا و تاسوعا جان می گیریم تا مسیر وجودی پیدا کنیم.

این مقام ارشد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، بیان کرد: ما امروز به مردم غزه؛ مظلوم مقتدر می گوییم و به دشمن مستکبر آنان، ظالم ضعیف می گویم چرا که رزمنده هیچ گاه مانعی را در برابر خود نمی‌بیند که بایستد و با ایمان و اعتقاد پیش می روند.

وی توصل به شهدا را به ویژه برای نسل جوان و نوجوان ضروری دانست و بیان کرد: شما عزیزان باید با مطالعه سیره و منش شهدا گام در مسیر ارزش هایی که آنان بخاطرش شهید شدند بگذارید.

کد خبر 1731624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha