امروز دشمن به دنبال جدا کردن نسل جدید از هویت ملی، فرهنگی و ایرانی است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: امروز دشمن تلاش می کند تا نسل جدید، نوجوان و  جوان ما از هویت ملی، فرهنگی و هویت ایران بزرگ جدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۱۳ آبان ماه) همزمان با سراسر کشور مردم ولایتمدار و بصیر شهرستان جیرفت با حضور پرشور در راهپیمایی با سر دادن شعارهای استکبار ستیز جنایات رژیم صهیونسیتی را محکوم کردند.

حجت الاسلام میثم تارم در این مراسم، با بیان اینکه راهپیمایی امسال با شعار نظم نوین جهانی با نسلی آرمانی برگزار شد، گفت: منظور از نسل آرمانی شما نوجوانان و جوانان دانش آموزان و دانشجویان هستید.

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: امروز دشمن تلاش می کند تا نسل جدید، نوجوان و  جوان ما از هویت ملی، فرهنگی و هویت ایران بزرگ جدا کند.

وی اظهار کرد: دشمن به دنبال این است که ملت سرافراز ایران به ویژه نسل جدید تاریخ گذشته کشورش را مطالعه نکند و تاریخ را به فراموشی بسپارد تا بتواند اذهان ما را با آنچه که خواست خودش است پر کنند.

حجت الاسلام تارم ادامه داد: امروز دشمنان با تبلیغات سوء و همه جانبه ای که دارند تلقین می کنند که دشمنی آمریکا با این ملت سرافراز از ۱۳ آبان ماه ۱۳۵۸ شروع شده که دانشجویان پیرو خط امام جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند اما این یک شعار انحرافی و یک حرف نادرست است.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: انقلاب اسلامی ما با این هدف قیام کرد که نوجوانان و جوانان ما از سال ۱۳۴۳ به پا خاستند تا دست آمریکا و انگلیس را از این کشور کوتاه کنند.

وی اضافه کرد: دشمنی، خیانت و جنایت آمریکا به کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ برمی گردد آن موقعی که آمریکا با کودتا و خیانت توانست نوکران خودش را بر این مملکت مسلط گرداند.

حجت الاسلام تارم عنوان کرد: دانشجویان پیرو خط امام در آبان سال ۱۳۵۸ لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و به استاد مهم و با ارزشی دست یافتند.

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: در این اسناد مشخص شد که آمریکا چقدر نسبت به این ملت و مردم دچار خیانت شده و چقدر طرح و برنامه برای کودتا، براندازی و انحراف انقلاب اسلامی دارد.

وی اظهار کرد: در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا امام با بصیرت و الهی شخصا هدایت دانشجویان را بر عهده گرفت و آنها را تشویق و ترغیب کرد و فرمود؛ کار شما انقلابی بزرگ تر از انقلاب اول بود.

حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: اگر کار دانشجویان پیرو خط امام نبود آمریکا با کودتا، خیانت، توطئه و اختلاف افکنی انقلاب را در روزهای اول از بین می‌برد و مردم را به خاک و خون می کشید اما در این اسناد اهداف پلید آمریکا مشخص شد.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: با زحمات دانشجویان و محققین کاغذها و اسنادی که آمریکا پاره کرده بود جمع آوری شد و این استاد تبدیل به ۷۰ جلد کتاب پر از سند و مدرک از توطئه و خیانت نسبت به مردم شد.

وی تصریح کرد: چرا این ۷۰ جلد کتاب با ارزش که با خون دل دانشجویان پیرو خط امام حفظ و ترمیم شد امروز در دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، مدارس و پژوهشکده ها نیست.

حجت الاسلام تارم تدریس این اسناد در کتاب های درسی مدارس و دانشگاه را دغدغه مقام معظم رهبری دانست و گفت: امیدواریم در دولت مردمی و انقلابی آیت الله رییسی این اسناد مهم در دانشگاه ها و مدارس جز کتب درسی قرار بگیرد.

کد خبر 1731885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha