توسعه فرهنگ جامعه با بهره گیری از مکتب اسلام و تکیه بر علوم دینی

فرماندار شهرستان کاشان گفت: فرهنگ جامعه با بهره گیری از مکتب اسلام و تکیه بر علوم دینی رشد می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، محمدشریف زارعی در آیین افتتاح مدرسه خیرساز علوم و معارف اسلامی در کاشان ضمن گرامیداشت سالروز ۱۳ آبان اظهار داشت: دانش‌آموزان سراسر کشور به ویژه شهرستان کاشان در روز ۱۳ آبان افتخارآفرینی بزرگی کرده و حضور پرشوری داشتند که افتتاح این مدرسه در این روز را باید به فال نیک گرفت. 

فرماندار ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه آنچه که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند دوری از ترجمه علوم انسانی و تکیه بر مکتب و بر دین اسلام است، ابراز داشت: اگر ما به دنبال ترجمه برویم در دام غرب گرفتار می‌شویم و از این رو موارد تدریس شده به دلیل آنکه تناقضاتی با دین ما دارد به جایی نمی‌رسیم.

زارعی گفت: اگر تلاش کنیم بر علوم دینی که بسیار گسترده است، تکیه کنیم و از مکتب اسلام استفاده کنیم، فرهنگ ما رشد پیدا کرده و به تبع آن نیز سایر علوم نیز رشد می‌کنند و در این شرایط می‌توانیم ادعا کنیم با تکیه بر علوم برخواسته از روایات و اهل بیت کتب ما بر دنیا حکومت می‌کنند. 

وی ضمن تقدیر از خیران مدرسه‌ساز در شهرستان کاشان تصریح کرد: روزهای گذشته بود که خیران مدرسه‌ساز برگ زرین دیگری را در منطقه کاشان ثبت کردند و امیدواریم یا تداوم این موضوع زیرساخت‌های آموزشی این منطقه گسترش و به روزرسانی شود.

کد خبر 1732026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha