طلاب علوم دینی نسبت به مسائل جهان اسلام حساس و آگاه باشند

آیت الله دری نجف آبادی گفت: طلبه می بایست نسبت به مسائل روز، جامعه و جهان اسلام، حساس و آگاه باشد و دارای آگاهی، بصیرت، اخلاق و شناخت کافی باشد. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امروز در کلاس درس اخلاق در جمع طلاب حوزه علمیه المهدی (عج) کلانشهر اراک، پیرامون وظایف طلبگی و روحانیت، گفت: طلاب علوم دینی باید آگاه به مسائل زمان بوده و در کنار تحصیل علوم دینی به علوم روز دنیا هم بپردازند. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه افزود: طلبه می بایست نسبت به مسائل روز و جامعه و جهان اسلام، حساس و آگاه باشد و دارای آگاهی، بصیرت، اخلاق و شناخت کافی باشد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و نسل کشی مسلمان فلسطین، به حمایت استکبار جهانی از رژیم کودک کش صهیونیستی اشاره کردند و ادامه داد: اکثر کشورهای جهان در سازمان ملل، جنایات و قتل عام و نسل کسی مسلمان غزه را محکوم کردند اما توسط استکبار جهانی، مورد وتو قرار گرفته است که جای تاسف دارد. 

این مقام ارشد استان در ادامه بیان کرد: حقوق بشر فعلی قدمت زیادی ندارد و به چند صد سال گذشته بر می گردد و دارای نقایص بسیاری است از جمله همین حق وتو که رای یک کشور، مانع رای صد کشور دیگر است در حالی که در اسلام ۱۴۰۰ سال پیش بهترین حقوق بشر را به جهانیان ارائه داده است.  

آیت الله دری نجف آبادی همچنین در مورد کتب الکترونیکی و بهره گیری طلاب از این کتب، بیان کرد: کتب الکترونیکی ارزشمندی در رابطه با مسائل و موضوعات مختلف امروز در دسترس هست که میتوان با هزینه کم، بدون گرفتن جا و ده ها مزیت دیگر، از آنها استفاده کرد.

وی همچنین به بحث تزکیه و تعلم طلاب نیز اشاره کرد و گفت: اهمیت به یادگیری و آگاه بودن طلاب از مسائل روز، زمان شناسی و آگاهی از مسائل مختلف

کد خبر 1732282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha