سومین کنفرانس بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز برگزار می‌شود

حجت الاسلام مودب گفت: سومین کنفرانس بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز در روزهای ۲۸ و ۲۹ آذرماه و هم‌زمان با هفته پژوهش در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا مودب امروز چهارشنبه در نشست خبری سومین کنفرانس بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز که در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد، بیان کرد: سومین کنفرانس بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز در روزهای ۲۸ و ۲۹ آذرماه و هم‌زمان با هفته پژوهش در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در مشهد برگزار می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم افزود: وجه تمایز این کنفرانس این است که مقالات ارائه شده در آن مبتنی بر سخنان و سیره امام رضا(ع) بوده که برای جامعه علمی، مایه افتخار و مباهات است و می‌توانند از این فرمایشات بهره‌مند شوند.

دبیر علمی سومین کنفرانس بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز خاطرنشان کرد: تا پیش از برگزاری کنفرانس و همچنین در روزهای برگزاری کنفرانس، نشست‌های علمی و تخصصی پیرامون محورهای کنفرانس پیش بینی شده است.

وی افزود: زمان ارسال مقالات به دبیرخانه کنفرانس تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲ بود که با توجه به استقبال پژوهشگران، این زمان به مدت یک هفته و تا ۷ آذرماه تمدید شده است. تاکنون حدود ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده و انتظار می‌رود تا پایان مدت زمان فراخوان آثار، این تعداد مقالات نیز افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مودب گفت: اساتید و پژوهشگران برای شرکت در این کنفرانس علمی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه امام رضا(ع) و بخش کنفرانس امام رضا(ع) و علوم روز، ضمن کسب اطلاعات بیشتر درباره محورهای کنفرانس، مقالات خود را به دبیرخانه ارسال کنند.


ضرورت گفتمان‌سازی سیره حضرت رضا(ع) و پیوند آن با علوم کاربردی روز

همچنین مرتضی رجوعی، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) نیز در این نشست خبری اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی تولیت آستان قدس رضوی، دو هدف و ماموریت بنیادی  یعنی جریان‌سازی و گفتمان‌سازی سیره حضرت رضا(ع) دنبال می‌شود. بر این اساس پیوند این اهداف با علوم کاربردی روز به‌ویژه علوم انسانی و شبکه‌سازی پژوهشگران و محققان داخل و خارج از کشور و پیوند بین ایده‌پردازان در پیوند بین تعالیم حضرت رضا(ع) و علوم کاربردی روز در برگزاری این کنفرانس دنبال می‌شود.

وی افزود: در دو کنگره قبلی که در اسفندماه ۱۳۹۹ و اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار شد نیز این مهم دنبال می‌شد و تلاش شد کنگره به سمت حل مسائل روز هدایت شود.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: در کنگره سوم نیز که در ۱۱ محور برگزار می‌شود، ضمن تاکید ویژه بر علوم انسانی، به موضوع فلسطین به عنوان مسئله امروز جهان اسلام و یکی از دغدغه‌های مهم شورای سیاستگذاری کنفرانس پرداخته خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر 1732552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha