به روز رسانی کتابخانه‌های مساجد

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی با اشاره به توسعه همکاری های کانون های فرهنگی و هنری مساجد با نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: این مجموعه در زمینه آموزش و به روز رسانی کتابخانه های مساجد با کانون های فرهنگی و هنری در تعامل است.

«محمدرضا هراتی»، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی درباره تعامل با کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یکی از نهادهای فعال در امر ترویج و توسعه کتابخوانی در مناطق محروم کشور به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: ما از گذشته تا کنون با کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تعامل هستیم؛ در واقع تعامل ما با کانون های فرهنگی و هنری مساجد در زمینه کتاب و کتابخوانی و آموزش پررنگ است.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید بر استاندارد سازی کتابخانه ها داشته اند و ما بر اساس آن شاخص ها کتابخانه ها را مورد ارزیابی قرار داده ایم؛ نهاد کتابخانه های عمومی عضو ایفا است و استانداردهایی دارد که ممکن است در کتابخانه های هر شهری نباشد زیرا که کتابخانه های هر شهر باید از شاخص های تعریف شده این نهاد برخوردار باشد.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که همکاران ما در معاونت پژوهشی و برنامه ریزی انجام می دهند طرح آمایش سرزمینی است که آنچه در این طرح مورد توجه است این است که کتابخانه در کجا قرار بگیرد؟ و دسترسی مسجد و مدرسه به کتابخانه چگونه است؟ آیا مجموعه های فرهنگی و هنری در کنار آن قرار گرفته است؟ این طرح را معاونت فرهنگی دنبال می کنند. بنابراین اینکه ما بگوییم این میزان کتابخانه ما داریم و کانون های فرهنگی و هنری مساجد این مطرح نیست، ما تعامل جدی با این مجموعه در زمینه آموزش و بروز رسانی کتابخانه های مساجد داریم.

وی تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد از نهاد کتابخانه های عمومی کشور در زمینه آموزش کمک خواسته است؛ از آنجا که این مجموعه در این بحث مسلط است می توانیم به کانون های فرهنگی و هنری مساجد در زمینه آموزش و به روز رسانی تعامل داشته باشیم.

کد خبر 1732565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha