برگزاری نخستین نمایشگاه «مد و لباس» در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری نخستین نمایشگاه مد و لباس در استان کرد و گفت: باید از هم اکنون به این موضوع اهتمام جدی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امین درخشان» امروز در نخستین نشست کارگروه ساماندهی مد و لباس در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر بوده و ذیل شورای عالی انقلابی فرهنگی مسئله مد و لباس را با همکاری سایر دستگاه‌ها پیگیری می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دغدغه حجاب، عفاف و پوشش در کشور وجود داشت، اما به مسئله مد و طراحی لباس کمتر توجه لازم صورت می گرفت.

وی به برگزاری نخستین نمایشگاه مد و لباس در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و ادامه داد: نباید به سمتی برویم که زمانی در یاسوج لباس مناسبی برای بانوان پیدا نشود و باید از هم اکنون به این موضوع اهتمام جدی داشته باشیم.

درخشان با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش چندان مشکلی وجود ندارد، بیان کرد: چون در آموزش و پرورش لباس کامل می‌پوشند چالشی در این حوزه نیست، اما باید ظرفیت‌های موجود تقویت شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر عدم فضای مناسب در سطح شهریاسوج برای برگزاری نمایشگاه، اظهار کرد: باید فضای مناسبی در شهر برای دسترسی آسان مردم وجود داشته باشد تا اهمیت موضوع را به خوبی نمایان کنیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه کار فرهنگی باید برای مردم و در خدمت مردم باشد، گفت: باید بخش زیادی از دغدغه نهادهای فرهنگی در بخش تهسیلات باشد.

درخشان با اشاره به اینکه این اداره به صنف‌های بسیاری خدمات ارائه می دهد، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد طراحان مد و لباس از حمایت ویژه برخوردار شوند، زیرا آورده‌ خوبی برای منافع عمومی مردم و جامعه دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار حمایت های لازم از تولیدکنندگان و طراحان مد و لباس شد و ادامه داد:بسیاری از متولیان و مردم از وجود این تولیدکنندگان اطلاعی ندارند.

وی گفت: باید سالیانه این نمایشگاه وجود داشته باشد تا ظرفیت ها و قابلیت‌های طراحان و فروشندگان ظرفیت‌ های خود را به مردم معرفی و حمایت های لازم از آنها صورت گیرد.

کد خبر 1732661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha